söndag 1 mars 2009

Karlara är Grisar

När jag kom hem inatt så kom jag hem till en grisfest...
Roligt med tanke på att de ätit grisfötter.
Tobbe hade Herrmiddag här igår. Dom hade säkert jättetrevligt... Det ser så ut idag i alla fall. Leriga fotspår i hela huset. Öl på nästan varenda golvyta och så lite på väggar också såklart. Det luktar som att huset är bakis. Söndertarmapade chips som jag dammsugat upp. Låter som en vanlig fest kasnke. Men senast jag var på en fest när det såg ut såhär dagen efter så var jag nog 16 eller nåt. Alla hämningar verkar släppa när det festas lite i äldre åldrar också. Men av någon konstig anlednign ser det aldrig ut såhär dagen efter en tjejfest. Inte såhär illa i alla fall.
När klockan var 02.30 vaknade jag till ett krig. Bokstavligt talat. Det lät som att hela huset höll på att rivas. Det var slagsmål förstår ni.
Anledning: Urinering i badkaret
Visst låter det äckligt och minst sagt omoget? Det flög flaskor och enligt uppgifter så är ett anikte fruktansvärt svullet idag. Personen har dessutom blåmärken över hela kroppen. Undrar hur personen som orsakat detta mår idag. Eller ne det skiter jag faktiskt i och hoppas han ser värre ut, eller i alla fall likvärdigt illa.
Varför, när man är så kallad vuxen, gör man en sån sak? Kissar i badkaret och sen slår någon annan med flaska i ansiktet. Jag förstår också att det måste finnas en anledning att det ena ledde till det andra, men varför?? Det borde finnas spärrar i huvet på folk. Men icke.
Efter denna incident tog festen ganska fort slut av ganska givna anledningar.
Jag vaknade men tur för de skyldiga till oväsendet inte väckte Gry för då hade mamma Lina gått bergsäkragång ska jag meddela.
Ne nu ska jag gå upp och hämta min plutt...

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Hmm, jag kan ha fel, men jag har mina misstankar!
Karlar e grisar, det går inte att komma ifrån!
Kram!