tisdag 10 mars 2009

Tänkte jag skulle lägga in lite renoveringsbilder...

...men jag kom på att jag inte kan ta några uppdaterade kort precis. Eftersom kameran fortfarande är sönder. Ingen som tagit tag i att försöka laga den, inte ens lite. Har provat att trycka in linsen. Men det funkade ju såklart inte, den behöver nog hälsa på farbror-kamera-doktorn. Mn vår älskade dator-bebeis har precis varit på dvc (datorvårdcentralen) och till skillnad från att gå till Bvc så kostar ju det pengar. Så vår tonåring kameran som för tillfället är lite trotsig får hålla sej passiv just nu. Ska kanske se om jag kan låna någons... Mamma och pappa kanske inte annvänder sin så ofta? Eller?
Mamma kom hit innan idag. Hon drog ut mej och Gry från det varma sköna huset och vi gick till ett ställe jag velat gå till länge. Lekplatsen!! Men först var det vårinspektion av trädgården. Det är ju första våren för oss i huset så det är jättekul att se alla tulpaner, krokusar, påskliljor och videkissar som bara lyder upp bland alla vissna höstlöv. Vi hittade bara fler och fler, det tog liksom aldrig slut. Har hört att husets förra ägare älskade sin trädgård. Nu förstår jag vad de menar, det är blommor o shit överallt. Men det är nog bara trevligt, så länge det sköter sej själv. Fröken Lina har då rakt inga gröna fingrar, inte vad jag vet själv iaf. Tur att hon har en mamma med knallgröna händer då. Fick höra att det var onödigt att köpa tulpaner nu. Även om de tulpaner vi har här utanför inte slagit ut eller helt kommit upp ännu, så hade vi en buske med gula blommor antagligen. Fick order om att ta in sånna istället. Så Lina lyder och gör så, det första jag gör imorn.
Tillbaka till lekplatsen, nog med trädgårdssnack!!!
Gry fick gunga, både vanlig gunga och "gunghäst". Hon tyckte det var ganska lagom kul. Det fanns andra barn där som var roligare att titta på. Så vi var där i ca 10 minuter. Vi gick en runda om Ekväken där jag bodde tills jag var 12år för att kolla läget. Inget har ändrats där inte, efter 11 år ser allting fortfarande likadant ut. Vilket gjorde mej lite nostalgisk och vi skyndade till ICA för att köpa mat till Gry och lite fika vi skulle ta med till min mormor. Helt plötsligt satt vi där, 4 generationer med ca 84 år mellan äldst och yngst. Mycket mysigt med kaffe och chokladfyllda mazariner. Sen kom far min för att hämta mor min. Hade det inte varit för Gry hade han nog aldrig lämnat bilen.
När jag får bilderna utav mamma lovar jag att lägga upp dom här.
Supermysiga kort!!
Ne nu är Tobbe o tränar fotboll och Gry sover så jag är helt ensam. Ska nog passa på att bara sitta och titta på TV och inte bry mej om något.
Kanske ta en kopp kaffe med honung i... eller nåt...

Inga kommentarer: