lördag 28 mars 2009

Besviken lite

Lite besviken över mitt dåliga uppförande mot detta härliga väder! Hade egentligen velat vara ute hela dagen och baravait ute o gått och myst på gräsmattan och massa sånt. Men så kommer mitt dumma huvud in o spökar o säjer saker som att, ne det är så krångligt, stackars Gry som får ha den stora otympliga overallen och inte kan röra sej, det är för kallt att bara ha jacka. Alltså jag måste vara den knäppaste som finns. Jag hade gärna bara lagt ut en filt på gräset, tagit på henne ett par extra byxor och den nya jackan och busat. Det är ju det barn ska göra. Men här sitter jag ändå, klockan är halv fem och jag undrar vart dagen tog vägen. Hade ju egentligen massa tid på mej att sätta oss ute på gräset o mysa, men nehe... Önskar att jag var lite mer företagsam...
En sak till jag är lite besviken över. Eftersom jag sa upp mej från mitt jobb häromdagen och chefen då nämde att det var ju synd nu när den nya hemsidan kommit upp med nya dyra kort och så. Tänkte att jag ändå skulle gå in o kolla, så det gjorde jag alldeles nyss. Vad ser jag? Dom har redan hunnit ta bort mej från personalen!! Det tog tre år för dom att få uppdaterat hemsidan, men när jag säjer upp mej då tar det inte mer än tre dagar att få bort mej därifrån! Egentligen gör det ju ingenting, för jag ska ju inte jobba där mer, men ändå!
En sak till när vi ändå är inne på jobbet. Gry är nu 8 månader, snart 9, ingen, förrutom Johanna och Kristina, har varit här hemma hos oss och hälsat på. Det är knappt man har fått ett samtal! Ingen har ringt och hört hur det går med huset, ingen är ens intresserad utav att komma och kolla! Jag säjer att jag inte bryr mej, och jag vill inte heller bry mej, men det är ju lite dåligt. Eller? Nu när jag sagt upp mej så är det ingen som ringer och hör hur, varför eller vad. Tänker då att har jag verkligen varit så onsynlig i tre och ett halvt år? Det verkar iaf som att min nya chef verkligen har huvet på skaft och tänker. Kanske ibland mer än hon behöver. Haha! Ne jag tror att detta blir skitbra!
Kollade vad jag skulle få tillbaka på skatten igår också. Eller ne Tobbe gjorde det. Då blev jag ju inte så besviken kan man säja.
I like what I såg.
Men nu ska vi snart in till stan o mysa med Linda o Iris. Vi bestämde alldeles nyss att vi ska nana där också. Blir alldeles utmärkt för då kan morsan (jag) dricka lite vin också! Eller kanske öl eller nåt annat gott. Mums!

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Får man fråga vad det nya jobbet är för något?

Anonym sa...

Lovely Lina! Du kommer få det grymt bra på nya jobbet, då blir vi ju nästan grannar igen, wohoo!
/Cattis

Sigrid sa...

Oj, sagt upp dig?! Bli hemmafru nu då?:p eller vad är det nya?