tisdag 24 mars 2009

Trädgårdsröj


Min älskade mor ringde igår och sa "Om jag kommer ut till er imorn så kanske vi kan röja upp lite i trädgården." Ja just det, tänkte jag, nu måste man göra sånt också. Så mamma kom hit idag med nyinköpta seckatörer, spadar osv. Krattor hade jag massa själv i garaget faktiskt. Närmare bestämt 4st. (Varför ska man ha så många.) I vilket fall så var det väldigt härligt och vår stora trädgård tog ungefär 2 timmar att vårröja i. Om man är två då. Fast mamma räknas nog mer som 1½ för när man släpper lös henne i en trädgård (hon har ingen egen) så mejar hon ner allt. Flera gånger sa hon "Du får stoppa mej om du tycker jag tar för mycket." Jag lät henne gå lös...

Titta vad man kan hitta under alla gamla löv som bara ligger o skräpar.


Till och med en nyckelpiga hittade vi.
Inte så bra bild, men det är den röda pricken i mitten!


Vi har ett mysigt viderkissträd på baksidan som slagit ut lite mjuka bollar.

Mormor hade med sej lite verktyg till Gry också, fast hon låg och sov halva tiden. Med andra ord blev det inte så mycket lek med dom. Till sommaren får hon hjälpa sin mamma mer, när inte den stora jobbiga overallen är i vägen.

En glad skit som kommit med glada tillrop under halva tiden...
Snygg stas va??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ändrat rubriken till Trädgårds RÖJ-GREN hohoho askul

Man blir ju helt slut efter en dag ute så.

Anonym sa...

Hon är ju lik mormor, syns ju skit tydligt på den bilden där hon sitter i knäet!

Elin sa...

hon är ju hur söt som helst ju! och fint hus verkar ni med ha. jag får väl säga grattis i efterskott 8 månader sent. // Elin