måndag 16 mars 2009

Nu har vi vart hos farbror doktorn...

...men Gry var frisk som en nötkärna tyckte han. Men det ultimata när man kommer till en vårdcentral hade ju varit när läkaren förstår vad man säjer, eller iaf att man själv förstår vad läkaren säjer. Eller? Men men, undersökning genomfördes och inga tecken på urinvägsinfektion eller något sånt. Hur man nu märka det genom att klämma lite på magen. Inte ens ett urinprov efterfrågades, men förberedda jag hade med mej ett. Det första han sa var att "Men hon ser ju frisk ut", Jo visst det gör hon, men varför vill hon inte äta, leka osv? Sen frågade han om hon var förkyld. "Ne" svarade jag. (Hon hade käkat majskrokar precis innan vi åkte, det var det enda hon åt då, och han trodde det var snor. Det hjälpte inte att jag sa att det inte var snor. Knäppgök!) Hon är väl helt enkelt frisk då. Efter denna "grundliga" undersökning åkte vi hem. Vipps så kom matlusten tillbaka och en burk med favorit maten köttfärssås och spaghetti slank ner som ingeting. Kändes som en sten bokstavligt talat flög iväg från mina axlar. Ringde Tobbe helt överlycklig för att berätta den glada nyheten, han blev nog också ganska lättad. Sen kommorfar på besök lagom till Gry blivit mätt i magen och för första gången på några dagar var hon väldigt leksugen. Kröp runt i hela huset o busade. Skönt att se!

Lite gnällig innan vi åkte in till stan för undersökning.
Fick en majskrok och blev lite mindre gnällig


Ville bjuda Greta på majskrok också.

Nu sitter hon näck i sin pappas knä o käkar youghurt. Klockan är halv elva och egentligen borde hon väl sova, men det är inte så lätt när hela dygnsrytmen rubbats under tiden man varit sjuk och sovit helt oregelbundet. Nu är det ny vecka, och den började ju onekligen väldigt bra, och då blir det nya tag. Imorn får vi hålla bättre på tiderna. Får hoppas hon vill somna snart igen, känner att jag börjar bli redo för sängen...
Blidberg! Jag har aldrig påstått att jag kör lagligt... Det är ju inte så lätt att låta bli gasen i vår "sportbil".

1 kommentar:

Anonym sa...

hej lina! hade vart skoj om ni kom på lörda! du kan la höra av dig när du vet hur ni gör. puss kram malin