onsdag 11 mars 2009

Loppis, om vi hinner...

...för på onsdagar vet man aldrig vad som händer...
Först och främst ska vi till BVC 10.30, antagligen går vi hem till min kära mor efteråt så Gry kan få käka lite, om hon inte sover vill säja. Självklart vill vi ju inte missa mammagruppen som börjar 13.30 så det blir lite dö-tid där emellan som får hitta på något. Det blir väl som sagt att vi går hem till mamma (hon är förresten ledig idag) och som vanligt kommer vi väl stanna där tills vi går till mammorna och de andra barnen. Men efter det så blir det loppis! Och så va det dessa mattider... När ska man passa på att ge henne mat? Inte för tidigt då vill hon inte ha, inte för sent då är hon så arg att hon inte kan äta. Detta får vi klura på under dagen...
För er som är intresserade finns här öppettider och en Loppis-lista
Varför kan ingen lära mej att länka?? Ser ju jättekul ut när jag men ingen annan skriver ut hela adressen sådär...
Gry ska dagen till ära få ha på sej en jeansklänning, det är mycket denim i vår familj...
We like it!!
Det är första gången den annvänds, men jag kan inte komma på vem hon fått den av. Kan det vara mamma? Hon har ju köpt kläder för miljoner till lillan, kanske inte så konstigt, det finns ju så mycket till tjejer, sen är hon ju första barnbarnet också... (kanske inte miljoner men några tusenlappar tror jag allt)
Har jag berättat att Gry kan vinka och titta på lampan? Hon är så söt när man säjer "Var är lampan?" då tittar hon på lampan och vinkar på den. Men hon vinkar aldrig när någon kommer eller går, nej det är bara på lampor. Favoriten är farmors kökslampa, väldigt vink-vänlig antagligen.
Ne nu ska vi leka, min prinsessan och jag.
Hon är så pussvänlig

Inga kommentarer: