onsdag 11 mars 2009

En dag utan att vara hemma....

...nästan iaf. Jag och Gry åkte in till stan vid 10. Irene på BVC väntade ju oss. Efter vägningar och mätningar kom domen... "Hon följer sin kurva jättefint, det är bara på längden det är lite hackigt." Numera väger hon 6.780g och är 66.80 lång. Det betyder att hon inte ens gått upp ett helt kilo eller blivit en hel cm längre på 2 månader. Men tydligen så va det helt normalt... Tobbe säjer att det inte är så konstigt att hon är så "liten" med tanke på vilka små föräldrar hon har.
Efter besöket hos Irene åkte vi hem till Viggo o Malin för att gå en prommenad. Jättekul att träffa dom igen, det var så längesen. Det babblades så mycket att jag tappade min mössa, som låg i vagnen, utan att märka det. Jag märkte ju knappt hur naturen såg ut eller hur fint väder det var. Väl tillbaka hos familjen var det lek som gällde. Mat blev man också bjuden på, man tackar... Tyvärr kände jag att det blev ett för hastigt slut på vår trevliga dag (förlåt Malin, vi får göra om det snart!) då jag och Gry var tvugna att lämna för att åka på mammagrupp nere i centrum. Det bjöds på annanspaj till kaffet och det var väldans smarrigt. Efter det gick vi hem till mamma och pappa för lite mys. Lämnade Gry hos sin morfar för att dra med mej mamma på loppis. Vi hann med 3 st men jag hittade ingenting. Kände mej nog stressad tror jag för mamma skulle iväg. Var iofs ute efter ett bord att ställa micron på och jag märkte att jag är ganska kräsen av mej. Hittade massa annat fint, men med min lite kassa budget så hade jag inte råd att shoppa runt idag. Det blir en annan gång min vänner..
Det kasnke är så att jag inte är en loppistjej? Jag vill ju verkligen vara det...
Nu står Tobbe i duschen, Gry kryper naken runt och små gnäller på golvet och snart ska vi åka in till stan igen för att kolla på fotboll. Hoppas bara vi kommer hem till Joan o Linda innan Iris somnar.

3 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Annars får du gärna komma och hälsa på mig en liten stund=) Puss

MarieMalinMichaela sa...

Ååå, tror inte du är någon loppis-tjej, men något nångång kan ju finnas. Puss hjärtat

Anonym sa...

ja men ibland blir det så att man måste tressa iväg, inga problem=) ja det får vi verkligen göra! ska lägga upp bilderna nån dag på våra bustroll med=)=) kram kram