tisdag 10 mars 2009

Okej då...

Jag får väl ta o köpa mej den där jeansjackan... Efter vad Lina berättade så kommer det en jeansjacka för barn också, förstår ni att jag o Gry skulle bli väldans snygga tillsammans med varsin snyggejacka?! En gång i tiden fanns det en lång jeansjacka i mina ägor. Mamma har nog slängt den, det förvånar mej inte alls. Vi är inte så lika i den delen utav utvecklingen. Hon slänger, jag sparar allt på hög. Tobbe tycker det är lite jobbigt att han inte får slänga allt som jag köper på mej. De lever mer efter filosofin, en in, en ut. Helst en in, två-tre ut. Ne ne ne ne... I mitt liv är det snarare fem in, möjligtvis en ut. Ingen vill väl slänga en klännig? Slänger knappt söndriga jeans, med tanke på så mycket man kan göra med lite denimtyg. Det är ungefär där Tobbe brukar ta tag i mej och fråga hur ofta jag syr. Det gör jag ju aldrig, kan bero på bristen på en symaskin här hemma. Älskar att sy, det blir aldrig så värst bra, men jag skulle vilja kunna sy bra och kasnke göra några klänningar till Gry eller kanske tom någon till mej själv. Sydde en gång en balklänning. Helt utan mönster, tror ni den passade? Självklart inte... Men jag fick MVG ändå, antagligen för jag använt massa massa tyg och låtsades att den passade, tror itne ens den blev färdig. Undrar om mamma slängt den också...
Mamma jag vill också ha en symaskin!!
Bror min fick en i 27-årspresent. Nej han är inte gay. Han tycker bara om att sy. Gry fick en leksak utav honom, hon lekte jättemycket med den. Massa goa lappar att suga på...
Jag har lagt in en beställning hos Tobbe om en träningsmaskin... Det kommer nog aldrig komme hit en sån så jag får väl åka till ett gym istället. Vill ha en sån som Sussi har, en crosstrainer eller vad det heter. Man trampar på stora pedaler och så åker det två grejer fram och tillbaka som man ska hålla händerna på.
Beyoncé är hos Oprah på TV nu. Jag vill också vara så fit och kunna dansa hälften så bra som hon. Fast det är väl tur att jag inte är det för då hade jag ju vart så jäkla känd och kanske inte haft min lilla familj...
Måste gömma chokladen för mej själv nu.

2 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Jag vill också ha en symaskin!!!

Anonym sa...

Hallå tjejen! Har funnit dig på the world wide web! =) Skulle bara säga att jag tycker du typ lika fit som Beyonce!! =) Kram Frida