måndag 16 mars 2009

Tänk om...

...Gry fått urinvägsinfektion. Vi ska åka in och få träffa en läkare på vårdcentralen på Västra Vall, det är där vi går. Kommer följa med Irene till Hälsans Hus på Breared sen. Skit i det. Ringde först till mamma för att överlägga med henne, hon tyckte jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen, så det gjorde jag. Hon sa i sin tur att jag skulle ringa till våran vårdcentral. Sagt och gjort... Irene hade semester (jag var ju redan stressad) så med gråten i halsen fick jag prata med Tina. Hon är jättebra, men det kändes som om hon tyckte jag var lite löjlig i telefon. Då minndes jag mammas ord hon sa till mej innan vi la på "Stå på dej nu så du får träffa en läkare." Att stå på mej är inte riktigt min grej eftersom jag tror att alla andra, för det mesta, har mer rätt än mej. Det är väl kanske en sån sak man förväntar sej när man ringer till en vårdcental, att man ska bli tagen på allvar. Egentligen till vem man än frågar om råd...
För tillfäller så matvägrar hon fortfarnade, idagfick jag inte ens i henne morgongröten (oaniken växer för 5:e morgonen i rad får man tvinga i henne frukost. Jag orkade inte truga idag också, så vi torkade mun (motvilligt) och gick vidare för att leka lite i vardagsrummet. Men det var inte roligt. Efter en halvtimmas gnäll nere på golvet orkade jag inte mer och tänkte hon kanske är trött. Tog upp henne i famnen och vi satte oss i gunstolen. Jag ljuger inte om det tog 5 gung innan hon somnade. Inte konstigt man är gnällig då. Eftersom hon inte vill sitta ensam på golvet får man ju gå runt och bära henne på höften hela dagarna, det känns i ryggen på kvällen kan jag säja. Nu tänker ni att jag skämmer bort henne, men att höra på en liten tjej, som i vanliga fall aldrig skriker, gallskrika på golvet det kan jag inte lyssna på. Det gör ont i hela mej då. Går hellre med henne tätt intil mej så hon blir nöjd och kan då ta lite ryggont på kvällen. Det händer ju inte varje dag.
Ne nu ska jag ner och elda i pannan, får passa på när lillan sover förstår ni. Lite svårt att ta med henne ner dit. Ska inte fostra henne till att bli pyroman...

Inga kommentarer: