tisdag 24 mars 2009

Målning igen...

Hade tänkt mej lite andra planer ikväll. Men de planerna gick i stöpet. Nu kan jag istället måla hyllan vi ska ha vår micro på. Självklart kommer det bilder på den! Ska gå o torka av den o grejer nu så får vi se hur långt jag kommer med mitt projekt.
Om ni varit hemma hos oss sen vi flyttade in i vårt hus har ni kanske sett att micron stått på golvet. Anledningen till det är att vi inte vill använda upp all den arbetsytan som, den inte så vackra men ack så nödvändiga, maskinen tar upp när den står brevid spisen eller diskho. Så min abition har varit att lokalisera ett bra bord som den ska stå på. Dett ska ju passa in i vårt kök, gammaldags men ändå modernt och mysigt (konstig blandning). Ingenting jag kollat på har passat in överhuvudtaget. Men så kom Tobbe på en sak. När vi köpte huset så stog deras hallmöbler kvar i hallen. En utav dessa möbler var en hylla med tre träkorgar i. Gräsligt tyckte jag då, nu ser jag ju bara möjligheterna. Korgarna åkte bort (puh bara dom lyfte en sten från mitt hjärta) och nu blir hyllan vit. Ska se om jag ska sandpappre lite på den också så det ser lite gammalt ut.
Jaja ni får se resultatet senare...
Eller sen när jag är färdig...

Inga kommentarer: