måndag 9 mars 2009

Lite nere

Såg precis att det var så längesen som den 2:e mars jag skrev på riktigt. Det är ju vansinnigt längesen och nu får jag verkligen skärpa mej.

Är nere i en liten svacka just nu och känner att jag inte gör något bra. Känner mej töntig som jag alltid gör när jag är så här. Känner också att ingen vill umgås med mej för jag är jobbig och påflugen. Och även om jag vet att jag inte är sån och ingen (förhoppningsvis) tycker det så är det så jag känner mej just nu. Dum, korkad och jobbig. Men det jobbigaste är nog att jag märkt att när jag blir sån här så känner jag mej också som en dålig mamma. Tycker då synd om Tobbe som får ta allting o då börjar allt om igen. Känner mej jobbig och grejer. Under en såhär period kan jag inte heller ta motgångar och kan bryta ihop när som, börja gråta för ingenting osv. Tror inte att jag berättat för någon förut att jag blir sånhär, men det är nog bara för att jag när det väl kommer, vilket är väldigt sällan egentligen, så brukar det hålla på i ett par dagar. Denna gången varade det visst lite längre...
Men det är nog inget jag inte kan komma över igen, så oroa er inte för mej, om ni nu skulle göra det...

Är lite sur för att vår kamera gått sönder och drömmer fortfarande om den där systemkameran jag försöker övetala Tobbe att han egentligen innerst inne också vill ha. Men det är lite svårt för han menar på att den vi har går att laga. Sa till tjejen inne på Expert att Tobbe råkat hälla öl i den, men när jag kom hem så visade det sej att ölen inte var problemet. I själva verket hade det nog inte ens kommit en droppe på den, nej det var fakiskt så att Tobbe tappat den i golvet så objektivet, om man nu kan kalla det så, inte åker in igen. Det har fastnat där ute. Det går inte hellet att ta kort med den för den stänger av sej hela tiden. ARGH!!! Jag vill ha min kamera. Har massa saker att ta kort på hela tiden... Mobilkameran är ju helt kass!!

Känner mej lite pysselsugen, men jag har inget att pyssla med. Ramade in kort här om dagen, de blev utplacerade på väggen i trappan. Enligt mej så blev det väldans bra, Tobbe håller bara med. Har framkallat fina familjekort och kort på vänner osv som man blir glad av att titta på. Just nu tycker jag det ser lite glest ut, men så fort Gry vaknar så ska jag hänga upp 3 ramar till. Som sagt förut så efterlyses gamla udda och avlagda ramar. Behöver fler till samlingen...

Inga kommentarer: