lördag 14 mars 2009

Ännu en arbetsdag till ända.

Haha låter som om jag jobbat hela hela dagen. Det känns så med tanke på hur trött jag känner mej. Kanske inte är så konstigt då vi kom i säng kl 2 inatt och gick upp 7.30 imorse. Förlåt mamma o pappa, jag ska skärpa mej, vi ska skärpa oss. Men vi hade ju gäster, märkte inte att klockan blev så mycket.
Så fort barnbidraget kommer är jag den som står och bankar på Davids dörrar. "En kamera tack!" Det ska bli skoj. Frågan är bara hur lång tid jag ska behöva vänta innan den hamnar i mina händer. Folk vill se bilder och självklart ställer man upp. Johan jag tror inte jag behöver en mer avancerad kamera, tror den här har tillräckligt med funktioner för min del. Oj förlåt Tobbe!! För VÅR del menar jag ju. Haha!!
Gry matvägrar idag igen. Men idag är det ännu lite värre. Inte ens hennes favvis, youghurt, vill hon äta. Gröten åt hon bara imorse, men inte hela talriken. Just nu sitter hon i sin matstol med lite skivad banan och rånbitar och har jättekul. Huvudsaken är att man märker att hon mår bra, och det verkar hon göra. Det dumma är att jag är lite tveksam över att hon blir mätt på rån o banan. Märkte innan att feern var tillbaka och att nu när hon fått lite alvedon är på bättre humör. Ska kanske testa med lite gröt igen... Eller köttfärsås o spaghetti?
Tobbe kollade på fotboll när jag kom hem från jobbet (och affären), Liverpool vann över Man U med 4-1.
Inte illa, inte illa alls...
Hoppas det går bra för Jonas o gänget i kvalet idag. Tyvärr orkade varken jag eller Tobias ta tag i varandra eller vår lilla sjuka tös för att gå bort o kolla. Men jag håller min tummar på avstånd. Ikväll kommer Joan o Iris o Johan. Vad tror ni vi får kolla på? Fotoll såklart... Sen ska dom spela TV-spel. Gissa vad det blir då. Ja just det.. Fifa. Jävligt rolig kväll jag o Iris o Gry ska ha. Jag som skulle kolla på Schlager. Denna jävla melodifestival. Förstår inte varför den är så himla populär. Tycker det är skit egentligen, men det är så skit som man måste kolla på för att hänga med. Skvaller o snart sönderspelade låtar.
Jag o Gry kollar på Lotta på Bråkmakargatan. Tobbe ligger o sover på soffan, där jag skulle ligga o sova, men nehe... Någon hann visst före, som vanligt. Idag är det ju faktiskt jag som jobbat och borde få vila. Men men...
Kvinnor o män har väl sina uppdelade sysslor verkar det som.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.nikon.se/product/sv_SE/products/broad/1111/overview.htm

http://www.nikon.se/product/sv_SE/products/broad/1545/overview.html

www.prisjakt.se

Det är detta du behöver för att inse att du inte ska köpa D40. Du kommer att ångra dig... Tro mig...