måndag 23 mars 2009

Fästingar...usch!!

När jag var liten var jag som en fästingsmagnet. Våren var ju självklart värst, ingen har väl fästingar på vintern? Eller? Anledningen att jag kom att tänka på fästingar var att på nyhetsmorgon pratades det om just sånna äckliga småkryp, hur man drog ut dom om man lyckas fånga en på kroppen och vart de helst höll till. Vet inte alla det undrade jag då...
En sak man ska låta bli iaf är att rulla i högt gräs. Då finns ju risken att få både det ena och det andra lite överallt...
Min lilla dotter, som för dagen går under namnet fröken Snor, ligger och biter på en sladd. Kan inte låta bli att bli jäkligt irriterad på alla dessa sladdar som finns precis överallt i detta jäkla hus!!! Fattar väl själv att utan sladdar så kan man inte annvända hälften av grejerna i hemmet ungefär, men ändå. Det är nog dagens i-lands problem. Gry tycker det är jätteroligt att sladdarna ligger som dom gör. Tobbe är jätteduktig på att dölja dom, men de som ligger under TV-bänken går ju att dra fram och det har lillan förstått. Det värsta var nog nrä Tobbe var sjukskriven en vecka och hade framme sitt PS2. Jag höll på att bli helt tokig på det där jäkla spelet som Gry tvunget skulle bita o dreggla på. Men nu är det borta... Skönt! INte så kul att kolla på fotbollsspel hela dagarna.


Honstår ju inte än, men knäna har hon fattat hur man drar sej upp till. Hon blir så glad när hon får tag på något som ligger där under soffbordet. Idag var det våtservetter. Ett plus då paketet prasslar så roligt!

Nu när det varit lite fruset, då tar veden slut fort vill jag lova. Får väl bära upp lite mer, eller överlåta det till Tobbe. Tycker nog att det andra alternativet lät bäst, det är ungefär så det brukar gå till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet att jag skrivit det massor med gånger men hon är såååå söt!! Helt otroligt söt, eran lilla!