torsdag 19 mars 2009

Näste man...

Ja nu har ju både jag och Tobias gått o blivit sjuka också. Tobbe har ont i halsen och får gurgla massa grejer, men inget hjälper. Jag vaknade igår upp med illamående, magont, yrsel och allmänt dassig. Men jag var så inställd på att åka in till mammagruppen kl 13.30 så det gjorde vi. Det dumma var att jag tänkt att Gry skulle somna i bilen på vägen hem så jag bara kunde lägga henne i sängen. Men icke. Eller jo hon somnade i bilen, men vaknade när jag skulle gå upp o lägga henne. Hela min kropp bokstavligt talat skrek av panik. Jag var tvungen att lägga mej ner, sova, blunda eller vad som helst!!! Ringde Berit, Tobbes mamma. Hon är en ängel och passade Gry fram till kl 19. Då började hon bli tjurig och antagligen ville hem till sin mamma och pappa och sin säng förstås. Tobbe passade på att spackla i Grys rum medans han också var lite ensam. Jag låg nämligen och sov när han kom hem vid 17. Men som sagt kom Berit och lämnade lillan vid 19, hon var redan lite gnällig och precis när Berit stängt dörren och jag tänkte ta med mej Grytan in till köket för lite kvällsmat, så kände jag panik igen. Men nu var det något som ville upp!! Måste sett väldigt roligt ut. Bärandes på Gry i ett kolsvart badrum. Det luktar fortfarande klorin på hela toan.
Fick ropat ner Tobbe så han övertog kvällsbestyren och jag tuppade av i soffan. Efter ett tag, när Gry somnat, och han spacklat färdigt så kom han ner och skulle tycka lite synd om mej. Då upptäckte han att jag hade feber. Hela jag var kokhet. Hade vart så utmattad att jag bara tagit på mej en filt och trott att det var ganska normalt att ligga o huttra efter lite maggymnastik. Antagligen inte. Tog en Ipren och gick o la mej vid 21. Vaknade kl 23 av att min sessa ligger o gallskriker. Gick in, lite småhög utav feber (eller Ipren kanske) , för att trösta. Det funkade och hon blev tyst... i ca 3 minuter. Tobbe fick då fram det tunga atteleriet (eller hur det stavas) och gav Gry en panodil. Efter det sov hon som en stock hela natten. Det gjorde vi med. Vaknad upp imorse och kände att jag fortfarnade inte var helt ok. Tobias stannade hemma tills vi fixat barnvakt. Snälla snälla farmor fick ställa upp idag igen. Det är ju iofs inte riktigt så att man måste tvinga henne.
Nu sitter jag här, lite halvdåsig efter att ha legat i sängen o sovit hela dagen. Saknar min Tobias o min Gry.
Typist att man ska gå o bli sjuk när det är så fint väder... Plus att Johan, Sussi o Viggo kommer ner idag och förhopningsvis stannar tills imorn. Då kanske man får träffa dom en liten stund iaf.

Inga kommentarer: