fredag 2 januari 2009

Sjuk

Malin du är inte ensam om att vara jätteförkyld. Lina G sitter här o är skitförkyld också ska jag berätta... Alla säjer att det säkert är influensa men det hoppas jga innerligt att det inte är.
Ska berätta om min underara nyårsafton jag firade, mestadels, i sängen. Vi hade gäster, totalt skulle vi vara 14 st med mej. Då räknar jag inte med Gry och Melvin. Kalkon stod på menyn och jag skulle duka och göra fint till den andra sittningen för dagen.
Tidigare hade nämligen Tobbes mormor, morfar, mamma, pappa, Timmy, Angelica, Melvin och Tony varit här för att äta det traditionella dopp i grytan som vanligtvis äts hos mormor och morfar på nyår. Hade proppat i mej massa piller för jag vakande på morgonen och kände mej lass. Då hjälpte dom, men senare på kvällen så hjälpte ingenting... Jag låg i sängen från kl fyra till kl tio. Gästerna kom kl sju. Hur kul tror ni att jag hade? Hur dåligt samvete tror ni att jag hade för att jag lämnade Tobbe med att göra all mat och ta hand om Gry? han fick som tur var hjälp från några utav gästerna, med både maten och med Gry. Jag kunde inte ens stå på mina ben så det var nog lika bra att jag låg där uppe.
I alla fall så när klockan var tio hade jag käkat typ 500 alvedon och ungefär lika många treo, druckit lite te (som jag egentligen inte tycker om men som antagligen hjälpte) då kände jag mej lite piggare. Gry däremot var jättetrött, men vägrade sova. Det var u så mycket folk att titta på och så mycket ljud att lyssna på. Tobbe kom upp och lämnade henne hos mej, då bestämde jag mej för att i alla fall hälsa på min gäster. Så jag tog på mej, sminkade mej lite snabbt och sen var jag fit for fight. Eller ja, kanske inte. Efter en timme fick jag sövt Gry, det tog sin lilla stund men det gick. Elle jag och jag, jag sövde henne två gånger och hon vaknade lika fort igen, den tredje gången gick Tobbe upp och då somnade hon efter ett par sekunder, sen sov hon till det blev morgon.
Jag blev bara sämre och sämre när jag var uppe. Vid tolvslaget var vi ute på fotbollsplanen bakom huset och smällde lite raketer och drack champagne och en halvtimme senare gick jag o la mej igen. Tobbe kom nog upp o la sej vid tre-fyra. Jag var helt avdäckad så jag har ingen aning. Trodde iaf att jaja det kan inte bli så mkt värre. Men tji fick jag...
Nyårsdagen flöt på ganska lugnt, trodde att febern var borta och att det bara skulle bli en vanlig förkylning. Jag åt lite alvedon ändå för jag kände mej lite hängig o tung i huvet o så, men inte alls febrig. Vi var inne i stan och kollade på nyårscupen, Tvååker den ständiga tvåan. Mådde hyffsat hela dagen... På kvällen blev det värre men det brukar det ju bli när man är förkyld, för mej iaf. Somnade långt om länge...
Vaknade kl 7 imorse av att jag var ett vrak, har varit det ända sen dess. Sitter i mysbyxor och orkar inte göra nånting alls.
Jag hoppas inte jag smittat Gry bara, eller Tobbe eller någon annan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars!! Krya på dig!

LINAH sa...

Hej hej. Stackare vilken nyårsafton. Själva var vi över till ett par vänner i föräldragruppen. Första nyåret där alla sitter på golvet och leker med barnen haha.. Lite annorlunda nuförtiden. Annars har vi också varit sjuka här hemma. ALLA! Nu är det stackars Elsa som snörvlar och låter som en handbroms i nerförsbacke i halsen. Det är grymt jobbigt att se henne sjuk. Sover dåligt på nätterna med. Vi har börjat med 5 minuters metoden och det är kanon när hon ska sova. Lite arg och beklagande först men nu funkar det bra. Man hör ju ändå skillnad på när dom är ledsna och arga så man kan stå ut några minuter där.Snart börjar jag jobba halvtid. Ska skicka ut lite kort till kunderna nu och fixa lite. Känns ok men jobbigt med alla förberedelser. När kör du igång igen då? Kram