fredag 23 januari 2009

Hemma igen

Sitter här med en öl i handen, eller snarare brevid mej på bordet, hade ju varit lite svårt att ha den i handen och skriva samtidigt. Skövde är, som jag berättat tidigare, en helt underbar stad om man ska shoppa massa grejer till inredning. De har bl.a. lagerhaus, edvins hörna (tror jag det hette, nån hörna iaf) som har massa blandade saker t.ex. en våning med massa gamla 50-tals pryla som självklart är svindyra och en affär som heter hem o hobby med billigt "skräp" som man bara älskar att fynda. Nu har dom också chilli. Jag är lite avis eftersom vi egentligen inte har så många. Den enda jag kan komma på nu är Village. Vi har kanske fler, men just nu i min trötthet så orkar jag inte tänka på vilka det är.
Johan och Sussi har fortfarnade inte fått någon bebe, hade ju hoppats att den skulle kommit tills vi kom upp. Det hade dom nog också. Mina muffins hjälpte inte. Kan bero på att jag inte hade med mej några upp. Det blev bara inte så. Dom får helt enkelt komma ner till oss och käka lite här istället. Vi hade jättemysigt och Gry var på sitt bästa humör nästan hela tiden vi var där. Den enda gången och blev jättegrinig var när vi åkte hem. Det var nämligen så att jag och mamma stannade till vid IKEA på vägen hem. Vi gjorde massa fynd, såklart! Ska ta lite kort och visa vad jag menar... Men any waay så blev hon jättesur när vi skulle åka där ifrån, inte så konstigt, hon är ju min dotter så det är klart hon älskar IKEA! Hon tjurade hela vägen hem. Va helt slut när vi kom fram, hade ju fått varva mellan 500 olika leksaker hela tiden som hon kastade iväg varannan sekund. Såklart blev hon överlycklig när hon fick träffas in pappa. Hon hade ju inte träffat han sen han gick till jobbet dagen innan.
När vi kom hem blev det ju såklart massa mys med Tobbe. Sen lite käk och lek men sen ville vi hemskt gärna att hon skulle sova. Klockan var ju redan tio! Hon somnade lite motvilligt till slut. Jag och Tobbe hoppade i badet. Mycket skönare att bada än vad jag kom ihåg. Har inte badat badkar sen hela familjen flyttade från Tvååker när jag var 12. Nu är jag tillbaka i Tvååker 10 år senare och badar badkar igen. Vi kom iaf fram till att vi behöver ett större. En yacuzzi typ. Vinet var gott och vattnet var varmt. Skrubbade varandra på ryggen och sen såg jag ut som ett russin efter ett tag så då gick vi upp och nu är jag helt slut. Vill bara sova i min säng nu.
Imorn ska vi ner till klitterbadet och bada. Grys första gång i bassäng. Måste in till stan först och köpa swimsuite till Grysan. Hon har ju inte nåt att ha på sej imorn....
Ne nu blir det nana...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en jäkla bebis till att var sen!

Anonym sa...

dom har baddråkter på simhallen i håsten, det ska ju vara speciella, ploppstop, hihihi=) badar gärna tillsammans nåndag=)=) puss puss