måndag 19 januari 2009

Luspank och shopping-sugen

Jag vill åka till Ge-Kås NU!! Malin lovade att följa med mej på fredag, men jag får se om vi får pengar över denna månaden. Det är Ved-köp, vanliga räkningar och en resa ner till Helsingborg. Ska sova över en natt. Självklart är det på alla hjärtans dag. Vilken dag skulle passa bättre. Jag och Tobbe har aldrig gjort något särskillt på just den dagen. Det har blivit lite middag och tända ljus och grejer, men aldrig att vå åkt iväg någon stans. Jag har ju självklart fått blommor. Tobbe skickade blombud till jobbet på vår första alla hjärtans dag. Jag har väldigt lätt för att rodna ska tilläggas, så jag gick som en självlysande tomat genom hela salongen och ut i personalrummet. Jag sparade dom tills vi flyttade till huset. Det är jättelänge...
Var och fikade med min lilla snutt (Malin) innan. Hon va lite deppig, så jag ringde till de närmsta och frågade om de ville hänga med på en tröst-fika. Det blev en snbb-fika med lite inslag av tröst och stöttning. Hoppas hon mår bättre snart, vi vill ha gamla Malin tillbaka! Skulle ringa till Levis. Förlåt jag hann inte!! Dåligt av mej. Jag hör av mej imorn, vill så gärna träffa er snart!
Ska åka med mamma till Skövde på onsdag. Då får jäklar i mej brorsan ha fått sin unge. Den mår nog väldigt bra där inne verkar det som. Det är ju ganska längesen den skulle kommit ut. Närmare bestämt snart 12 dagar sedan. Stackars Sussi! Hoppas hon inte mår allt för dåligt och att det blir en "lätt" förlossning.
Tänkte på det, jag har ju inte skrivit någon förlossningsberättelse som många gör. Det är bäst man skriver ner det snart om man vill komma ihåg. Man glömmer mycket, mer än man tror faktiskt, och fortare. Hade också tänkt att scrap-booka lite, men det blev ju inte riktigt så det heller, inte än iaf. Skickade efter ca 200 kort när Gry bara va 2-3 mån. De har legat där länge nu i den där lådan. Får nog ta fram dom snart och fixa med hennes album.
Skönt att barnbidraget kommer imorn...

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Jag blev jätteglad och uppskattade det jättemycket!! Var så mycket gladare sen och det håller fortfarande i sig!! Det kankse är tillfälligt, men det är väl det lilla som gör det! Tycker så mycket om er allihopa!!! Och ja, ta tag i korten nu=)! Hörs imorn, ska du till staden så slutar jag tolv, ska sätta upp gardiner då, men kom in om ni vill! Puss