måndag 19 januari 2009

Helgens bestyr

Jag och Tobbe delade en flaska vin i torsdags, som jag skrivit tidigare. Vi åt rev, klyftpotatis och ädelostsås. Skitgott verkligen! Ost överhuvudtaget har aldrig varit min grej, och absolut inte mögelost så som ädel. Nej usch jag har klykts av bara tanken. Så ni kan ju förstå hur chockad jag blev när det faktiskt var gott! Det var så gott att vi åt ostsås med klyftpotatis på fredag kväll också, fast då var det karré till istället för rev. Här kör vi inte med varierande kost precis. T.om drickat var det samma. Rödvin såklart. Jag har kommit fram till att jag får så himla ont i huvudet dagen efter jag druckit rödvin, så jag tror att jag ska hoppa det där med att drick det så jag blir full. Eller "glad" som man ska säja nu när man blivit mamma. Inga mammor blir väl fulla, inte heller blir vi bakis, vi blir "trötta", och när vi då somnar på soffan dagen efter, ja då "vilar vi ögonen".
Det har jag iaf fått höra hela mitt liv, men guess what mamma, jag genomskådade dej för längesen!
Åter till helgen...
Fredag ja, Jens och Madelene kom hit precis när vi skulle äta och när Gry precis somnat, till deras stora besvikelse. Pratade lite, kollade på TV lite tog det väldigt lugnt. Gick inte o la oss förrän klockan var 2 ändå. fattar inte varför det ska bli så sent alltid.
Gry vaknade vid 7-8 nån gång, som vanligt. Min tur att gå upp och Tobbes tur att få sovmorgon. Jag och Gry avverkade våra vanliga morgonbestyr, äta, leka och somna igen. Hade snällt packat Tobbes väska eftersom han skulle till kallis. Det fick han sen skit för utav dom andra som var med. Men man får väl skämma bort sin karl lite ibland. När Tobbe senare kom hem så åkte jag. Det var tjejfest hos Jonson eftersom hon fyllt år. Ska se om jag får tag på några bilder. Hade ju glömt kameran. Kan bero på att den inte fick plats i min miniväska. Jonson hade iaf vart väldigt duktig. På buffébordet fanns det pizzabitar, räkbollar, exotiska frukter, lax och massa massa mer goda grejer. Jag hade ätit innan jag kom, men jag öste i mej utav allt det gotta. Helt underbart gott! Senare så gick vi till Oscars och jag blev helt fashinerad utav dörrarna till toan. Det var absolut inte så "Sex-and-the-City-galmmit" när jag var där senast. Ne snarare "Den-gode-den-onde-den-fule-sunkit". Tobbe skulle vara hemma med Gry, fast han gick och lämnade henne hos sina föräldrar och så gick han ut med Jimmy. När snälla Linda hade skjutsat hem oss så hämtade vi hem Gry.
Söndagen bestod, för min del, utav mest sömn. Tobbe hade ovat att ta Gry, men han hade somnat på soffan när vvi kom hem så jag gick upp för att hämta Gry, sen gick jag ner och satte Gry brevid Tobbe, väckte honom och sa "Du somnade på soffan. Här får du din dotter. Jag går och lägger mej igen". Jag var lite trött. Senare, när Tobbe fått Gry till att soman efter mat och lek så kom han upp och la sej för att vila lite till. Gry vaknade igen och då gick vi båda upp om jag inte minns fel. På kvällen åkte vi hem till Joan, Linda och Iris. Lilla I har blivit så stooor! Jättekul att träffa dom. Det tråkiga var att dom va så bruna och fina.
Min lilla prinsessa somnade precis. Hon är verkligen så himla snäll. Vaggade henne lite för hon började gny lite. Hon hittade lampan och fokuserade blicken. Efter tio "gung" kände jag att hn började slappna av mer och mer. Vi gick upp till hennes rum och jag la ner henne i sängen. Hon är så söt när hon borrar in huvudet i sina snuttefiltar. Gissar att lilla Gry var vääldigt trött.
Så kul at du hittat hit Emma!! Hoppas du har det bäst i NY!
Och Charlotte.. Det har inte kommit någon bäbis än... Men jag tror på idag eller imorn.

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Jobbigt dagen efter du=). Hade också velat träffa dom och se hur bruna de har blivit!!! Vill också bli lite brun!! Hörs sen! Kram