måndag 26 januari 2009

Jag har blivit faster!!!!

Jag har så mycket att berätta nu. Har varit väldigt sysselsatt under helgen så jag har inte kunnat skriva av mej så nu har jag så mkt att skriva att jag kommer glömma hälften säkert.
Jag har blivit faster till underbaraste Viggo! Längtar tills jag får kramas o gosas med honom. Dom bor ju så nedrans långt bort bara! Alla tre mår bra men va lite trötta. Såklart ni är det tänkte jag! Det är skitjobbigt att föda barn och även om det inte går att jämföra så är det jobbigt för killen också, fast mer psykiskt. Tänk att se sin sambo, man, pojkvän el.likn ligga och vrida och vända sej i smärtor, men ingen kan göra nånting för att få det att försvinna. Tror det är väldigt jobbigt det också. Men det va inte det vi skulle prata om det idag juh!
Har fått massa bilder och pratat med Johan. Har aldrig hört han låta så stolt och lycklig, inte så konstigt kanske...
Malin kommer snart och vi skulle egentligen gå ut och gå, men vi orkar inte. Jag behöver egentligen men just idag är jag så himla trött. Är hungrig och kaffesugen, mne jag orkar inte resa mej upp ur denna sköna fåtölj/gungstol.
Kom ju på att jag lovat bilder på mina IKEA-fynd. Det har inte riktigt hänt än, ev gör jag det senare.
I fredags va Charlotta, Bia och Carper här och skulle käka mat, lite senare kom Gulan och Linda också, vi satt och lyssna på musik, spelade buzz och drack massa alkohlhaltiga drycker. Lotta och Bia kom sen på lördan också och jag gjorde en uppsättning på Bia. Neee skoja bara! På Lotta såklart. Blev väldans nöjd får jag säja. Kommer bild sen. Promise!! På kvällen väntade Cattis och Johan med mat. Cattis hade gjort en jättegod indisk kycklinggryta som vi åt ihop med indiskt bröd och en indisk tzaziki som har namn som jag inte kommer ihåg. Senare fick vi sälskap av Tony och Gerda och Gulan och Linda. Det var spelkväll på Rullstensbacken... När klockan var två kände jag att det var dags att åka hem. Det tyckte Tobbe också, men han sa "Jag får väl åka med då, Lina vill åka hem. Sa till han sen o då sa han att det är så bra att skylla på mej. Det är bara det att då blir jag ju den där tråkiga morsansom bara tjatar. Han tänkte inte på det då och lovade att aldrig göra så igen. Jag ska komma ihåg det.
Igår var jag inbjuden hem till min jobbarkompis på lite kantarellsoppa. så min plan under dan var att jag och Tobbe skulle åka hem till Gulan o Linda, sen skulle Gulan och Tobbe åka ner till stan för att kolla på fotboll (Arsenal-?), förstår inte varför det inte duger att kolla hemma. Men det är väl stämningen eller nåt, för öl drack dom ju ingen. Konsigt...
Any way... När de kom tillbaka så åkte jag till Frillesås och var på tjejmiddag hos Kristina. Det var jättegott med handplockade kantareller. Inte konstigt att det är så dyrt. Till det jöds vitlöksbröd och creme fraishe. Blåbärspaj med vaniljmousse till efterrätt, sen lite snacks och en massa tjöt!! Tobbe skickade ett mess och frågade om jag skulle sova i Frillesås. Han tyckte nog att det tog en jäkla tid. Jag hämtade honom i stan och sen åkte vi hem hela familjen.
Ne nu ska jag kolla in en helgsom vi kan åka till Skövde...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Massor med grattis Faster Lina!!! :)

Kramar Cattis

MarieMalinMichaela sa...

Du får ju varna mig så att jag inte läser sånt, usch va ont i magen jag fick nu och det svider i ögonen=(.

Anonym sa...

1. Yoghurtsåsen heter raita.
2. Ni har inte Viasat fotboll, därför kunde han inte se matchen hemma.
3. Han drack visst öl!
4. Jättegrattis till fastern.