onsdag 21 januari 2009

Mina muffins del 2

Jag är så knäpp när jag bakat. Jag blir så snål liksom. Det händer ju inte så ofta så då vill jag ha min bakverk läänge, så jag kan njuta långt efter jag bakat. Men då ligger ju dom där och blir dåliga istället. Som när jag gjorde den där äppelpajen i december eller när det nu va, då stod den i kylskåpet jättelänge. Och så blev den dålig. Fick slänga det vi inte ätit upp bara för jag inte frös in den och för att jag var snål och skulle ha den till när nån kom och hälsa på. Men när det väl kom nån så ville dom inte ha. Kan ju inte äta upp en hel äppelpaj själv.
Men dessa muffinsarna ska vi äta upp fort som attans. Eller frysa in iaf. Ska nog ta med några till Skövde. Då kanske bebisen lockas ut....

1 kommentar:

Anonym sa...

Å stackars lilla svägerska som går på övertid... fy vad jobbigt! Men det är ju värt det sen man glömmer ju det tillslut.

haha jag e precis lika dan när det bakas, kanske inte medppelpaj men med bullar och så! Tar upp för många och tinar ibland med och sen glömms dom bort. onödigt!

Tycker du är duktig som lyckas med muffins, det gör alldrig jag. Envisas med att ja hallon och blåbär och sånnt i och då blir dom helt tunga och döbakta av all vätska. Lär mig aldrig. Tog banan engång men då blev det ännu värre.

Det var en fröjd för hjärtat igår på Gekås, du kommer ha askul på fredag! Kolla in servettringarna jag hittade, gjorde ett blogginlägg precis.

Svarta strumpbyxor til llilltjejen med, wooo!

Kram och såg mysigt ut på er lilla kvällsdejt ni hade. Har vi samma köksbord tro? från Ikea! Fint var det!

Mer husbilder please!