tisdag 20 januari 2009

Kotletter med potatis och brunsås...

Det ska jag gör nu. Så fort kotletterna tinat, det går ju inte att steka dom när de är frysta. kan ju knappt få isär dom när dom är frysta.
Mr Sot har varit här nu. Han var trevlig, gick in med skorna och sotade ner hela vår källare. Jag sa att det var okej, fast jag inte tyckte det. Haha! Typiskt mej. " Det gör inget att du brände ner vårt hus, det går på försäkringen"-typ. Mamma säjer alltid att jag är för snäll. Och nu fick jag dåligt samvete för att jag hackar ner på sotarn, han var ju trevlig. Han frågade tom om han väckte Gry när han skulle sätta igång sin dammsugare och städa vår braskamin. Hon har ju inte ont utav det, när det låter alltså. Jaja jag skulle ju ändå städa här nu snart. Ser ut som en blandning av sandlåda och skog här inne. Grus i hallen och ved-flis vid brasveden. Och så sot förstås. För den kom ju upp hit också såklart.
Har bett malin om skjuts in till stan sen, tror iofs inte att hon har ngn bil, men man vet ju aldrig. Ska till öppna förskolan i eftermiddag. Det är endast för mammor under 24. Ska bli jättekul så jag får berätta mer om det sen när jag och Linda i min mammagrupp har varit där.
Får nog sätta igång med maten nu skulle jag tro...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst va ni snygga;)

LINAH sa...

Så du vågade inte skälla på sotaren.=) Jag som fått för mig att du hade skinn på näsan men du kanske bara ventilerar allt här och på så sätt får ut alla frustrationer haha. Jag är faktiskt likadan.=( Björnen på gåstolen satt faktiskt på när vi fick den. Så den tillhör nog tyvärr. Elsa diggar den rejält. Stolen spelade från början. KONSTANT! Men oj. Batterierna RÅKADE försvinna hihi..Kram