torsdag 15 januari 2009

Förändring

Jag kände att jag behövde lite change... Inte växel då.
Jag vill att något ska hända, lite rastlös somtidigt som jag sitter i gungstolen och okar inte göra något. Borde dammsuga, fast jag vill inte väcka Gry. Hon borde iofs inte vakna, men hon gjorde det förra gången jag städade och då hörde jag inte det. Känns ju inte så kul att hon ligger där uppe och gråter och jag inte hör henne. Hon brukar iofs inte gråta så mkt när hon vaknar, så jag kanske bode göra det ändå.
Uscha, jag har beställt ved idag, det är inte billigast att köpa trä inte. Har beställt 3 m3 till pannan för att se hur mkt det är egentligen. Man har ju inte så bra koll när man aldrig eldat i panna förräns man blivit såhär "gammal". Köpte även 1 m3 till våran älskade braskamin. Det var en bra investering utav husets förra ägare får jag säja. Vi älskar ju den iaf.
Det börjar bli mörkt nu...
Tobbe skulle köpa kött tills kvällen. Vi ska äta det med klyftpotatis och någon god sås och dela på en flarra vin. Ska bli jättemysigt. Får se om Gry vill somna ikväll lika snällt som de senaste kvällarna. Ska tända lite levande ljus och bara mysa till det. Om ni tycker det är konstigt att vi ska dricka vin ikväll är det bara för Tobbe är pappaledig på fredagar. Helgen börjar alltså ikväll för oss.
Sitter och kollar på one tree hill. Blir så sugen på att spela basket igen, men jag är för dålig för det nu. Har man inte spelat på 5-6 år så är det nog lite sent att börja om nu. Eller?
Malin och Malin var på besök idag. Gry tyckte det var jättekul at någon annan kom och lekte med henne. Hon blir ju säkert lite trött på mej eftersom vi umgås hela dagarna varje dag. Vi myste med kaffe och chokladmousse. Den blev lite misslyckad. Hur kan man misslyckad med pås-mousse?? HAHA!! Tror den stod i kylen lite för kort tid. Jag var ju så sugen!!
Vi fyra eller iaf jag, Gry och Malin C skulle ut och Power Walka lite hade vi bestämt. Men som vanligt glömde både jag och Tobbe att ta ur vagnen ur bilen. Så det blev till att sitta inne hela den fina fina dagen. Lite tråkit för jag behöver verkligen röra på mej. Hade ju väldens läge nu. Är dålig på det annars, att ta mej ut och gå fastän jag har alla möjligheter som jag behöver. En snäll dotter, en vagn som hon tycker om och är lätt att köra, fina prommenadsträckorm osv.
Får ta tag i detta nu.
Förresten... Johan, brorsan, har fortfarande inte fått sin lille än. Nu tycker jag synd om dej Sussi. En vecka över tiden kan aldrig vara roligt. Hoppas han/hon kommer snart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

nej lina det e aldrig försent!! ja har börjat spela innebandy igen! det e lika länge sen ja spelade det, men gud så skoj=)=) man behöver lite egentid med, träffa andra å känna att man e mer än bara mamma 24/7 =)=)=)==) puss kram malin L

Sanna sa...

Jag har samma känsla! förändring! nåt bara! jag har skaffat ett helgjobb.. inte varje helg, mer då och då... ;) hoppas du hittar nåt som passar dig! kram kram

LINAH sa...

Hej Lina det är Linah=) Var roligt va? Det är så kul när du kommenterar. Och din Gry är så fin. Visade henne för min sambo nyss. Det är så roligt att hon har så mycket hår. Hon ser äldre ut än Elsa tack vare det. Jag har ju en egen privat blogg också. Mest för att lägga ut bilder på Elsa till sambons familj som bor långt bort. Är du nyfiken på att se kan du ju maila din mailadress så kan jag bjuda in dig. Elsa är väl drygt en månad äldre va? Men det är kul att se vad dom har för sig.
Kram linah
linah.andersson@spray.se

MarieMalinMichaela sa...

Vi ska ta tag i promenerandet, lovar=)! Puss