måndag 12 januari 2009

3:e inlägget detta dygn...

Det var inge meningen att jag skulle skriva ett till idag... Men jag MÅSTE bara berätta om vårt framsteg... Eftersom Gry börjar bli lite väl tung för att gå runt och vagga till söms så var det dags för oss att testa något nytt. Vi började igår med att först äta lite, ta på pyjamas och byta blöja, sätta oss lite i gungstolen framför TV:n och bara mysa, sen går vi upp och läser "Ingrid ska bada" och efter det gosar vi lite till. Efter det lägger jag henne i sängen och bara sitter brevid samtidigt som vi har på en liten gonattvisa. Var precis uppe för att natta henne, och var beredd på att få sytta där uppe o vyssa ett tag. Igår satt jag där i nästan en timme och bara schhhh:ade. Idag tog det max 5 min!!!!! Herregud, tänkte jag, Hon måste varit jättetrött, eller så är det bara denna metoden som funkar helt otroligt bra. Schhh:ade bara en gång, hon vände och vred på sej lite och sen somnade hon. Trodde inte min ögon när hon låg där och sussade. Gud va härligt...
Äntligen något som går vår väg. Det var dags för lite goda nyheter eller vad man ska kalla det.
Nu blir det att gå o lägga sej tidigt. Tobbe skulle verkligen behöva det, och jag är trött som en hel gris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig hon e lilla Grynet... Somnar alldeles själv :)
Om det skulle vara så att hon absolut inte vill sova så testa 5-minuters metoden. Den funkar ju på Elsa. Hoppas att det går bra på BVC idag!
Kramar från Jenny & Elsa