tisdag 27 januari 2009

I'm Back again

Vår laddare till datorn fick igår kväll för sej att den inte ville fungera längre. Jättejobbigt var det. Förstår inte hur jag och Tobbe klarade oss utan dator ett helt år. Första året vi bodde tillsammans så gjorde vi det. Fick åka hem och betala räkningarna hos mamma och pappa. Det gjorde jag iofs ett bra tag efter det att vi skaffat datorn, men då hade jag iaf ett alternativ.
Mamma och pappa har vart uppe i Skövde över dan idag. Klart de inte kunde hålla sej ifrån lille Viggo. Jag och Tobbe pratade om att åka upp imorn, men han ville fixa lite här hemma och Johan tyckte att det passade bättre nästa helg. Jaja, jag får väl vänta då... Ne jag vet hur jobbigt och omställande det är när man kommer hem. Folk är nyfikna och man är nästan aldrig ensam med den nye familjemedlemmen, det tar ett tag innan det blir lugnt och man blir riktigt 'hemma' tillsammans.
Ska också berätta att jag varit på Ge-Kås idag. Berit ringde mej imorse och sa att Melvin hade fått magsjuka så han och Angelica kunde inte följa med henne dit. Jag hade sagt dagen innan att jag gärna ville åka dit, så hon ringde mej när hon pratat med Angelica och jag blev överlycklig. Köpte massa bra saker, bl.a två lampor att ha i köket. Men när de väl kom upp så passade de inte så bra där. Så jag ska följa med mamma dit sen när hon ska dit. Hon ska dit snart.
Sitter o kollar på en helt galen dokumentär. Den handlar om crossfeeding, rakt översatt till svenska blir det ju korsmatning och i detta fall då ammnig. Jättekonstigt att amma någon annans barn, fast det mest skrämmande va när det satt en helgrupp mammor och arnen bara sprang runt och fick mat hos vem som vid troligtvis 6-7 års ålder. Uscha! Är det inte bebisar som ska äta bröstmjölk? Jag tycker det är fel iaf.
Var precis uppe och la Gry i sin säng, hon somnade utan att knyst. Satte på en lampa som hon fick i julklapp utav Malin. Den har en snurrfunktion o så spelar den musik också, den kan t.o.m spela upp ljudet av vågor eller hjärtljud. Hi-Tec verkligen alltså. Fast Gry älskar den verar det som. Min tjej va så duktig på Ge-Kås idag. Somnade på vägen dit och vaknade när vi skulle gå o fika efteråt. Precis lagom till sin lunch. Ne nu ska jag bara njuta utav min ensamma kväll eftersom Tobbe är och spelar fotboll med sina kompisar.

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Jag har ju inte hört hur den låter, får väl lyssna på den nästa gång jag hälsar på! Puss