måndag 5 januari 2009

Nu har vi bytat...

Nu är det mitt lilla hjärta som blivit sjuk. Tycker så synd om henne. Trodde först att hon bara va lite snuvig, men när jag kollade hennes feber så hade hon 39,3. I vanliga fall har hon 37 och något. Kollade nyss febern igen och då hade det gått ner... till 39,1!! Ingenting för hellskotta, tänkte jag skulle skippa panodilen för hon var ganska pigg och glad ändå. Men när jag kollade febern andra gången så började hon bli grinig och ville bara bli buren hela tiden. Så jag gav henne värktabletten och det var nog det hon behövde för hon blev mindre grining och somnade.
Nu har jag fått en nytändning vad det gäller huset. Ska gå upp o sätta upp gardiner i gästrummet och ta ner alla julgrejer och städa inför framtida renovering i skötrummet. Låter kasnke inte som att det är så mkt, men det är en del faktiskt.
Nu väntar jag på ett samtal från min bror. Kanske inte just idag, men inom de närmsta dagarna. Han ska ju bli pappa och det är beräknat till den 8:e. Pappa hade pratat med honom igår tror jag och då trodde han att det skulle hända inom de närmsta dagarna. SPÄNNANDE!!! Jag tror det blir en pojke, det tror Tobbe med. Problemet är att jag ALDRIG gissar rätt och Tobbe gissat ALLTID rätt. Så nån utav oss kommer ju bryta sviten...
Ne nu ska jag upp o arbeta på mitt hus, sen ska jag laga lite mat. Färdig blir man aldrig

1 kommentar:

Anonym sa...

spännande=)=)=) nä men ja kan när som helst=)=) bara till å höra av sig! ja har blivit så dålig på det med, får bli skärpning på oss:P puss kram malin å viggo