tisdag 13 januari 2009

Jag blir sååååå ARG!!!

Vem i helvete tillåter sina barn att slås? De hetsar sina barn att slås mot andra. Självklart går de med på att göra det, vilken unge vill inte göra sina föräldrar stolta?? Vem säjer till sin kid att den är värdelös? Vilka hemska föräldrar. Vad hände med det där att barn ska få vara barn? Kan väl inte vara nyttigt med att gå runt och tro att man kan slås med folk hur som helst. En kille berättade att han brukade använda sina thaiboxningsslag mot killar som retade honom i skolan. Hur bra är det? Det är väl en sak att få ett sånt slag när man vet hur man försvarar sej mot det, eller när man har skydd på sej.
Missförstå mej inte, jag kommer alltid tycka att det är fel att barn slås.
Kan inte släppa hur arg jag blev när jag tittade på detta och föräldrar som påstod att barnen inte blev våldsammare utav denna sport. Helt sjukt. Tycker jag...
Måste lugna ner mej lite nu tror jag... Djupa andetag...
Vad har hänt idag då? Jo just det. Malin var med oss på öppna förskolan. Vi åkte in i världens lyxbil.. Inte.. Vi åkte snarare i en liten skrutt haha. Malins lillebror Mattias lånade snällt ut sin vita blixt med ett söndrigt avgasrör. Fattar ni hur det lät där inne? I bilen alltså, inte i avgasröret. Vi kan säja så att jag och malin kunde inte prata med varnadra, vi gapade med varandra. Men ljudet var antagligen sövande, för Gry somnade som en stock. Efter vi vart där en stund så åkte vi blixten ner till el stada (stan). Gick runt och fönstershoppade lite, tur att det fortfarande är gratis iaf. Längtar till barnbidraget. Synd att det kommer försvinna direkt bara. Attans
Jag och Gry skulle till BVC idag också, halvårskontroll med läkarbesök. Hon har hosta, men det håller på att läka sa läkarn, skönt tänkte jag. Hoppas hon blir bra snart... Eventuellt åker vi upp till Skövde i helgen. Sussi fyller år men som ni ser nedan hoppas vi ju på något annat såklart!
Uppdatering på bebisfront: Ingen bebis... Johan du känner dej inte stressad va?
Kollar som vanligt på en film vi redan sett. Har inte ens kollat från början. Och som vanligt är jag trött.
Gry falxar ju väldigt mkt med sina händer och armar nu. Imorse falxade hon till mitt öga, och jag har fortfarnade ont. Det är lite jobbigt. Ska också berätta att när man ska äta makaroner, bacon och stekta ägg och har slut på ketchup, då råder jag ingen till att ta till biernaissåsen. Det var en inte så lyckad kulinarisk upplevelse.
Uscha nu blev jag arg på idioterna i England igen... Får tänka på något roligare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas bebben kommer snart då... Jag gick över 2½ veka så jag vet ju hur hon har det!

Ella flaxar på här hemma med, vrider på handlerna.Fick jätte fina böcker från Sempers och Nestle igår... Två matböcker och en sked och ett provex! Härligt nattlektyr!

Kram

MarieMalinMichaela sa...

Började också titta på det programmet, men jag och mamma bytte ganska snabbt, inte klokt!!! Haha, men skrutten tog oss ju till stan iallafall=) Kram, kram baby!!!