torsdag 11 september 2008

En ny upplevelse

Bus med Viggo

Har varit på Öppna förskolan med Gry idag.. Hon tyckte nog det var väldigt mysigt, om nu en 8 veckors bäbis kan tycka det... Hon var vaken i princip sedan kl 6 imorse och brukar sova väldigt mycket på förmiddagarna, men idag blev det andra bullar...
Linda frågade igår om jag ville följa med till ÖF och när jag väl kom dit så träffade jag Levis också.
När vi myst färdigt med sångstunder, fot- och handavtryck samt jämföring av diverse bäbisar så bar det hemåt för mej o Levis som bor åt samma håll. Det bestämdes att en lunch hade inte varit fel och en grillad kyckling kändes då väldigt rätt.
Väl hemma, när jag äntligen fått sövt mitt lilla hjärtegryn, så fick vi avnjuta vårt fjäderfä o gosa med lille Viggo. (Världens charmtroll)
Klockan var två när sambon ringde o sa att klockan fem skulle vi visa vår lägenhet... jag hade då tre timmar på mej att umgås färdigt med Levis o Viggo, mata Gry o städa hela vår lägenhet.
Allt gick bra.. iallafall allt utom städningen...
Hade tänkt dammsuga, men med en bäbis som vill ha konstant uppmärksamhet under sin vakna tid så blir det lite svårt, så jag tog fram sopeborsten och tog det värsta och gjorde en klasssiker, sopa det under mattan... Fast i detta fallet så var "mattan" soffan och sostället.
Anledningen till denna plötsliga lägenhetsvisning är ju såklart då att vi ska flytta till vårt nyinköpta hus!!!
Äntligen något eget, nu kan vi bannimej ha fest utan att tänka på grannarna i första taget.
Nyår är redan bokat!!

Inga kommentarer: