måndag 29 september 2008

Bara sådär...

Har ju alltid skrutit lite granna sådär om hur duktig min lilla tjej alltid varit för hon sovt så mycket. Inte visste jag att det skulle ända bara sådär, folk har sagt "det hinner ändra sej", men jag har alltid på något sätt intalat mej att de är lite smått avundsjuka eller nåt. Man trodde ju absolut inte hon skulle börja ändra beteende nu bara sådär...
Men det gjorde hon minsann. Inatt har jag nog sovit totalt 3-4 timmar. Märk väl ordet totalt för tro inte att dessa få timmar var på någotvis sammanhängande. Nej bevare mej väl... Det var en kvart där och fem minuter där (tro mej, man kan somna hårt på fem minuter). Tobbe kunde inte sova, så till slut gick han ut och la sej i soffan. Försökte stötta upp henne i vår säng imorse så TV:n kunde underhålla en lite stund och jag kanske få blunda i några minuter till. Men hon håller på sådär o gnäller. Inte riktigt gråt utan förstadiet till det.
Jag försökte med allt efter det, gungade, vaggade, matade, vyschade, lekte en stund. Men allting slutade likadant, efter två minuter kom gnället. Till slut så däckade hon på min mage, efter två timmars försök med allt möjligt.
Det roliga är att man ser hur trött hon är, och man hör det på gnället och märker det på henne för hon orkar inte vifta med armarna lika mycket...
Ska se om nåt annat funkar...

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Hoppas du får mera sömn inatt mitt hjärta!Vill du förresten följa med till mamma imorn? puss