torsdag 18 september 2008

Första resan...

Lillan gör redan reklam för sitt försäkringsbolag!

Var ju på me&I party häromdagen. Det bara kliiade i fingrarna och även om jag borde lägga pengar på såmycket annat just nu så kunde jag inte låta bli att ahndal för 500kr. Visserligen inte så farligt mycket, menjag hade sagt till mej själv "Handla inte för mycket nu, slå dej själv på fingrarna om du vill ha något". Sen när lilla djävulen satte sig på axeln så tänkte jag "Men jag kan ju inte var otrevlig o inte köpa NÅNTING!" Som om någon hade brytt sej. Men sån är jag. Ibland tänker jag "Stackars den mamman, hon har nog inte så mycket pengar. Jag tar barnpris för henne." Hoppas inte min chef läser denna bloggen haha!!
Sen frågade Angelica, Tobbes brors sambo, om jag ville följa med på ljusparty hos hennes syster, men det skulle nog bli samma scenario där. Kan inte hålla fingrarna i styr.
Mamma säjer alltid att jag är alldeles för snäll, men vad ska jag göra? Har lite problem med att säja nej, men ingen är väl perfekt? Jag har faktiskt blivit bättre.
Any how... Denna helgen ska bli så härlig. Det blir helgmys i Skövde hos brorsan och hans Sussi, hon börjar nog bli lite rund om magen. För där inne ligger Grys kusin! Mamma och pappa ska också med så Grynet kommer bli väldigt ompysslad. Det blir ju hennes första "resa"
Sitter nu här på telias hemsida och ska försöka fixa en flytt på vårt hemnummer.. men helt plötsligt när jag skrivit in alla uppgifter så uppstår det ett "tekniskt fel" så allting försvinner o så får man börja om på nytt. Är inte det ett lite typiskt i-landsproblem? Att bli arg på hemsidor som får tekniska problem?
Satt precis på http://www.styleroom.se/ för att kolla in lite grejer inför vår stoora flytt. Det ska vara fräscht, lite ballt och nånting som inte alla andra har hemma hos sej. Men det är väl så alla tänker. Vill ha någon stor väggmålning någonstans men jag vet inte var och absolut inte vad. Skulle vilja göra något för Tobbe. Kanske något motiv från Pulp Fiction eller Gudfadern eller nåt.. Hade vart coolt att ha det i vardagsrummet vid TV:n eller nåt. Men var i hela friden ska TV:n stå?Vi ska nog hitta på något.
I tisdags var vi på öf iaf, efter det så gick vi hem till mina föräldrar o fikade lite. Mamma fick en klippning och lite färg på skallen, sen åkte vi hem och bytte o om på 10min o sen blev det klädpartaj som sagt.

Mormor och morfar med Grynet

2 kommentarer:

Unknown sa...

ÅLINA, VILKEN SÖT BLOGG. JOHAN TYCKER DU OCH JAG ÄR SÅ LIKA OCH ANKLAGADE MEJ FÖR ATT DET VA AG PÅ DINA BILDER. HAHA=)
HA EN TOPPEN HELG.kRAM E

LINAH sa...

Vad roligt... vi tänker lika ibland också=) Och jag har också extremt svårt att säga nej. *pust* Och eftersom jag är egen så vet ju alla att jag kan ta vad jag vill=) . Det var lättare när jag var anställd. Elsa är ca tre månader. Föddes den 17 juni. Finns det något mysigare? Vad kul med huset. Vet hur det är att gå och längta. Man planerar i detlaj. Ska in och titta på den där sidan du skrev om. Har jag inte hört talas om. Nu ska jag passa på att njuta av att det är sambons tur att söva Elsa hihi.. Speciellt när hon har en riktigt pigg kväll i kväll Kram