fredag 12 september 2008

Helt slut...

En trött liten tjej och en morsa i sina finaste städkläder


Ölen var en höjdare ser det ut som


Min utslagna hjälte



Känns som att min kropp blev80 år på bara en kvart... Är trött i huvudet och orkar ingenting, men som tur är så har ja en sambo som gladerligen dammsuger istället för mej...
Skickade in massa mail till olika sorters heminredningsprogram igår, men jag förväntar mej inte att vi ska bli utvalda... Fast det hade varit skönt då köket behövs göras om, har iofs ett helt hus som hade behövt lite lyft här och där. Självklart inget jag o händiga Tobbe inte klarar av, för vi klarar allt!! Det är ju så när man helt enkelt är bäst... Haha!!
Sitter nu och skriver medans Malin gosar med Gry o Tobbe städar. Han undrar nog vad jag gör hela dagarna när jag går hemma o är mammaledig. För det ser ju ut som kriget när han går hemmifrån på morgonen o det ser oftast precis likadant ut när han kommer hem. Stackars Tobbe som fick en så lat tjej på halsen så han får städa allt själv. Försöker dra mitt strå till stacken med att damma lite då och då. Men dammet drar ju sej tillbaka till samma förbannade ställe på bara ett par timmar så det känns väldans onödigt. Men tänk så mycket dämm där vart om jag aldrig dammat!!
Hatar att städa....

Tobbe tog en välförtjänad öl efter den hårda städningen och tro det eller ej men jag hjälpte till på ett hörn jag med. Toaletten fick sej en uppfräschning, speciellt duschen, och sedan var det våttorkning utav de nydammsugna golven. Lägenheten känns som ny, lite jobbigt att snart lämna den nu när man boat in sej riktigt...
Men självklart blir det ju skönt med ett helt eget hus, visserligen äger väl banken nästan hela än så länge. Tur att vi är så bra polare med banken så vi får kalla huset för vårt haha!
Shit va jobbigt det kommer bli att städa hela 128kvm!! Får anställa någon tror jag...
Fick lite sällskap såhär på kvällskvisten jag o Tobbe. Gry har somnat. Nyfrisserade grannen Johan och uttråkade svågern (Tobbes lillebror) Tony kom hit en liten sväng o drack vin o käka ost.
Jag satt snällt i mitt lilla hörn, tjöta med Sanna (en gammal klasskompis från Borås) o Malin över msn o bloggade o drack läsk. Mycket gott...
Blev inbjuden till Levis, KP o Viggo. Men Tobbe lagade lite mat o så fick jag världens huvudvärk senare så det blev inte av. Får ta det en annan dag...

Inga kommentarer: