måndag 22 september 2008

Livet enligt Gry

Busar med morbror

Helt inne i TV:n
Nu i helgen var jag o min lilla familj i Skövde och hälsade på Johan, min bror. Passande då Skövde snart drunknar i inredningsbutiker. Jag och mamma gick glatt länge och tittade på varenda liten pryl i alla dessa underbara butiker. Strosade ända tills min pappa kommer in och väser "vi är faktiskt fyra stycken till!". Det uppenbarades då för oss att Tobbe, pappa, brorsans tjej Sussi och Johan inte tyckte det var lika kul med inredning som vi två tyckte. Men efter det så hängde vi efter dom istället. Då Sussi är gravid i vecka 25 så kan jag förstå att det kanske inte är jättekul att springa runt på stan heller.
På lördagkvällen gick vi ut och åt på en grek-italiensk restaurang. Brorsan tyckte att "å va bra att du matar henne innan vi går ut nu när hon är trött, då kan hon sova sen på restaurangen". sure bacon tänkte jag och när vi väl kom dit, gissa vem som var helt klarvaken och vägrade sova!? Som tur är har jag en väldigt barnkär familj så för en gångs skull så fick jag äta varm mat och min pappa lite mindre varm. Men han var lika glad för det, allt för att få gosa med sitt lilla barnbarn.
I söndags så upptäckte vi också att VH1 är favvo kanalen, hittills. Hon satt som klistrad och speciellt när madonna spelades. Egentligen alla 90-tals videor med alla färger som bara blinkade. Väldigt spännande enligt en 2-månaders bäbis.
Nu ligger hon äntligen och nanar. Hon har haft en jobbig dag. Gnällig och trött i princip hela dagen, spelade liksom ingen roll hur mycket mat hon fick eller hur mycket vi vaggade eller lekte med henne, hon vägrade sova. Funderar på om hon inte får tillräckligt, eller om det bara är jag som är ute o ränner med henne för mycket.
Får hoppas att det bara är en fas hon har just nu. Testade nappflaskan med en ny napp, fortfarande ingen hitt...
Hon somnade dessutom kl 21 idag. Herregudars va tidigt hon kommer vakna imorn, fast hon har ju som sagt sovit dåligt idag så hon tar kanske igen det nu.
Ne imorn ska vi till öppna förskolan igen. Ska nog gå så vi är där vi kl 10 eller något. Raggade med mej några fler mammor på mammagruppen idag, så vi kanske träffas imorgon med.
Ska gosa lite med sambon nu eftersom lillan sover.

Någon stod i vägen med en kamera i hande framför TV:n

Snart står vi med en hammare i handen och renoverar ett hus!!!

1 kommentar:

Cattis sa...

Så härlig hon är! Man blir ju inte alls sugen... :)