söndag 28 september 2008

Min lilla stumpa och lite kräftskiva


Va på match idag, Tvååker-Lerkil 1-1, men det tyckte inte Gry var så skoj. Så fort vi kom dit blev hon vansinnig. Vrålskrek och vägrade ligga i vagnen. Förstår inte varför hon inte tycker om sin vagn. Fick sitta inne i styrelserummet på Övrevi och försöka trösta henne. Efter andra gången som jag testat att lägga ner henne i vagnen, (och fått ta upp henne igen) somnade hon änligen i min famn. Helt utmattad efter allt skrikande. Precis då blev det halvlek i matchen och min pappa kom in med vagnen. Hon sov tills det var ca 20 min kvar på matchen, det va de nedrans Lerkils suportrarna som applåderade så hon vaknade. Fast det gjorde inte så mycket, hon blev vansinnig igen, men sålänge vagnen skumpade så var det tyst. När hon slumrat till igen så lämnade jag över vagnen till Tobbe, och då fick jag äntligen se en liten stund.
Och så var det kräftskivan...
Tobbe blev ju sen på jobbet, men det löste sej. Linda och Gulan skulle komma hit vid tre men kom vid fyra. Det gjorde inte heller så mycket för allting blev färdigt i tid ändå. Mina föräldrar kom hit kl sex för att passa lillan, fast hon somnade kl sju så det blev inte så mycket mys för deras del tyvärr.
Kräftskivan blev galen! KP strippade och helt plötsligt dansade han naken på det ena bordet, endast en hushållsrulle skylde de mest privata delarna, och om cigarettrök hade fått folk att sjunga så kan jag meddela att vi hade haft världens största kör utanför. För så många tomma cigarettpaket som nyktra jag städade upp, när festen led mot sitt slut, ser man sällan.
Vi hade allt som en fest ska innehålla: kärleksbråk, avundsjuka, svartsjuka, nakna män, fylla, cigg, fyllesnack med fel personer om fel saker, dans, sprängda högtalare och mycket mycket mer. Det enda som saknades var egentligen grannar som klagade, för tro det eller ej så kom ingen ut o bad oss sänka. Jag blev helt chockad för jag tyckte det var väldigt högt och försökte sänka hela tiden. Men alkoholen sätter sej inte bara på talet, synen och balansen/motoriken utan också på hörseln bevisligen, och volymen steg även om jag försökte.
Dagen efter blev det städning, men det var ju väntat. Fan va kladdigt det var, det luktade konstigt nog inte kräfta utan snarare intorkad gammal öl. Inte alls gott med andra ord. Hade nog vart värre med kräfta. Men min kära älskling hade tagit alla soppåsar med skal och spad i o slängt dem direkt, så det luktade nog kräfta i soprummet istället. Verry smart av honom.
Jag och Tobbe firar 1 år och 11 månade tillsammans idag. Inte dåligt om jag får säja det själv, vi har ju faktiskt hunnit med en hel del på den korta tiden. T.ex. har vi ju, som ni säkert läst, skaffat barn, köpt hus, har en gemensam bil osv. Men det är ingen Volvo, utan en Nissan, vi har ingen hund men katt, vi är varken förlovade eller gifta. Det blir nog aldrig volvo, kanske inte heller hund, men däremot hoppas man ju på att bli förlovad och sen gift. Men det är en senare fråga. Nu koncentrerar vi oss på vårt hus och våran lilla prinsessa först och främst.
Hade lite besök idag för övrigt, vi bjöd först upp grannarna på frukost/brunch, väldigt mysigt. (Man får ju bjuda igen efter den goda kvällsmaten sen igår)Sen kom Sabina, Larsan och Simon och fikade lite. Väldigt mysigt.
Jag tycker om söndagar, nästan alla är lediga (jag vet Malin att du jobbade idag) så man kan träffa massa folk om man vill, men samtidigt behöver man aldrig skämmas för att man bara ligger på soffan och inte gör någonting. Vi har gjort lite utav båda sakerna idag, för ikväll har vi n itne gjort nånting. Tobbe svek mej just nu för att gå ner till grannen för att titta på nån fotboll... PÅ VÅR DAG!!! Jaja, så farligt var det väl kanske inte...

1 kommentar:

Sanna sa...

Känner igen det där med vagnen... försök att palla upp henne med kuddar och täcken så kanske det funkar, Hampus hatar att ligga i sin vagn, men sitta går bra, då ser man lite mer! ;)