måndag 15 september 2008

Goa dan...

Älskade Tobbe och lilla pumpan, en pigg, en trött


Asså allting går alldeles för fort! Min dotter blir ju så himla mycket större för varje dag som går o snart är hon 14-15 år, sitter vid korv me' mos med de äldre killarna, tjuvröker o kör trimmad moppe. HJÄLP!!
Man blir ju mörkrädd juh!!
Tur att hon måste gå igenom alla andra åldrar först så hon inte går från 9 veckor till tonåring över en natt.
Sitter här o borde njuta av min "lediga" tid. Har ju hand om henne hela dagarna, och visst är det superkul, men samtidigt är man ju aldrig bara för sej själv, men jag sitter här och kommer på mej själv med att sakna henne. Hon ligger bara i rummet brevid, fågelvägen är det ca 2-3 meter mellan oss. Ibland så älskar man henne så mycket att det håller på att bubbla över, man vill bara krama henne o pussa och gosa. Men tyvärr så tycker hon inte det är så himla skoj än så länge, det lilla livet.
Var på första "mammagruppen" idag. Det va jättemysigt. Även där satt man ju och jämförde diverse barn, fast denna gången tänkte jag att det var ur utbildnignssyfte. Tänkte suga åt mej så mycket utav kunnskapen från de som hade äldre barn, och bara sitta o njuta o tänka tillbaka på tiden som varit när man lyssnade på dom som hade yngre barn. (Yngre och yngre men tro det eller ej, de är i helt olika stadier även om det bara skiljer 3-4 veckor)
Självklart så började jag tjata loss när väl jag fick ordet. Yrkesskada skulle jag tro, kände mej nästan lite jobbig när jag satt där och tjatade om det ena och det andra.
Fast å andra sidan var jag ju tyst när andra pratade, vissa var ju inte det utan tyckte det var okej att avbryta o göra ointressanta inlägg om sina kompisars kusiners lilla halvdotter eller va det va. Men man kan inte tycka om alla.

För övrigt har jag haft ännu en helt underbar dag med mitt snälla snälla lilla hjärtegryn. Hon somnade så fort vi kom in till stan, sen sov hon i massa timmar. Hon klagade inte förrän nu ikväll när hon blev lite nattrött och kvällshungrig. Vi är lyckligt lottade jag och min prins.
Imorn ska jag till Öppna Förskolan med lillan, Levis och Viggo. Det är så mysigt där tycker jag. Känns väldigt hemmatrevligt även om det är en fritidsgård.
Sen blir det shopping på Me&I-party. Eller shopping o shopping... Vi får väl se om de har något intressant att erbjuda. Än så länge är ju dom kläderna lite stora för Gry, min lilla pumpa.

2 kommentarer:

MarieMalinMichaela sa...

Hoppas du hittade nåt kul ikväll då pumpisen och att ni hade det mysigt med lollo och viggo. Man får gråta, det har jag ju alltid sagt till dig tokfia!! P.S I Love You D.S.

LINAH sa...

Nej 4 saker kan jag nog komma på...=) Vi har väl samma namn också vad jag förstår??? Vårat hus är nyinköpt i februari för oss men 30 år gammalt. Och tro mig det är inte en hand lyft under dom åren...*suck*När kom eran lilla tjej? Ser ut att kunna vara i samma ålder som min. Supersöt tjej med en rejäl kalufs.. Det bådar gott för frisörmamma...
Mvh Linah