lördag 14 augusti 2010

Sjukskriven och helt slut

Jag jobbar inte längre. Halva fredagen och hela lördagen sjukskrev jag mej. 
Klarade inte av det längre helt enkelt.
Hade säkert gjort det tidigare om det inte var så att jag var ensam hela torsdagen och skulle varit det fredagen med. Jeanette och Marie var på mässa uppe i Sthlm just dom två dagarna och ingen mer än jag kunde jobba. Jennifer hade semester och våra extrajobbare Sussie och Linda ville inte jobba just denna veckan. 
Men jag hade inget val. Jag fick ringa och be Jennifer jobba ändå, trots semestern. Ska bara komma på ett sätt att tacka henne på. Nu jobbar jag ju inte längre alls över huvud taget något mer innan bebis anländer. 
Tack och lov för det. Har knappt lämnat soffan sen i Fredags eftermiddag. Jag jobbade då 9-12 och höll på att avlida under hela tiden. Hade haft feber natten till fredag och försökt få tag på Jeanette hela morgonen utan resultat, så jag åkte till jobbet i alla fall. Sen fick jag lösa allt på jobbet istället.
Läste en grej på Jennys blogg som var så jäkla rolig
"Börjar du bli trött på att vara höggravid? Hm, det var konstigt! De flesta älskar att väga några extra kilo, ha rygg- och höftsmärtor, rikliga flytningar, känna att de aldrig får tillräckligt med vila, men ändå inte kunna sova på grund av magen som är i vägen, ha förvärkar och åderbråck, vara andfådd och täppt i näsan, ganska växlande humör och halsbränna. Tyvärr är det inte sällan att man upplever allt detta på en gång."
Lånade lite bara
v.38

1 kommentar:

Jonna sa...

Förstår verkligen att det varit tufft att jobba, så tur att det löste sig (: fina magen, förresten.

Ja, nu är det inte lång tid kvar, fyra dagar till beräknat och jag tänker INTE gå över - inte mer än ett par dagar i alla fall (gott om man kunde få bestämma det, tss).

Snart har vi våra små här!

Puss!