onsdag 18 augusti 2010

Plötsligt regn

Hämtade Gry på dagis strax efter 12. 
Gud va mysigt att hämta henne!
Jag får ju alltid uppgiften att lämna och det är inte alltid lika roligt ska ni veta. Hennes min när hon såg mej. Den frågande minen kommer jag aldrig glömma. Och att hon helt chockat utbrister "pappa?" gjorde situationen ganska komisk faktiskt.
För det är ju alltid Tobias som hämtar lillan. Klart det var konstigt när mamma kommer innanför dörren. Att hon dessutom hade med sig Malin och Hanna var ju bara hur bra som helst!
Vi gick och handlade lite. Gry var egentligen dödstrött, men höll tappert ut tills Malin och Hanna åkt. 
Vi la oss på soffan och gosade, det slutade med att vi båda somnade.
Jag vaknade av ett oroande ljud. 
Det spöregnade ute!!
Jag skulle gjort som Malin sa och satt in vagnen när vi kom hem. Men jag orkade inte. Jag skulle också gjort som jag själv tänkte och ta in de tre dynorna från uteplatsen som vi satt på i solen innan. Men icke!!
Dynorna var dränkta och Vagnen hade väl klarat sej hyfsat.
Det är ju tack och lov bara vatten! Vatten torkar...
Satte in vagnen i garaget och hängde upp fårskinnet på min cykel så det kunde torka, lät dynorna ligga kvar, för regnet var borta och snart kom solen igen.
Ibland blir man bra trött på sina egna trötta beslut!

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej kul att hitta någon i närheten jag bor i Falkenberg =D
Kram

Jonna sa...

Hur mås det, gums, några känningar ännu !? puss