torsdag 12 februari 2009

ÖVER 1000 klick!!

Herregudars!
Det är alltså över 1000 pers som varit inne och kollat på min lilla blogg sen den 27 januari... Lite häftigt faktiskt. Synd är det ju då, som jag sagt tidigare, att man inte kan se vilka som varit inne. Lägger till en önskan om en liten kommentar, det kanske hjälper denna gången?
Any way...
Tobbe har varit hemma hela veckan. Jag tycker att det är jättemysigt när han är det. Vet att han inte mår bra och han är matt och att han antagligen kommer smitta både mej och Gry. Hon som äntligen blivit snorfri. Kände imorse att jag hade ont i halsen och tänkte skälla på karln över att han smittat ner mej inför vår fina helg. Men jag kom på bättre tankar när jag hörde att Gry vaknade och jag slapp gå dit, jag slapp tom putta upp honom, eller ens säja till att han ska gå upp, han gjorde det helt självmant. Inte för att han aldrig gör det för det händer, men nu när han var sjuk och jag kände mej lite krasslig så var det extra skönt. Precis som om han kunde läsa mina trötta tankar. Det blev hur som helst inget med mitt halsont under dagen, det enda som hänt är att jag är lite hes.
Det har varit mycket TV-spel här hemma nu. GTA heter det häringa ganster spelet som han spelar för tillfället. Bara springer runt och skjuter och grejar, inget för mej så jag bloggar istället. Tur att datorn äntligen hittade hem.
Min lilla stumpa ligger och drömmer mardrömmar uppe i sin säng och börjar helt plötsligt gallskrika, i sömnen. Det har hon iofs gjort ett tag nu, men något som är nytt är att när man lägger ner henne i sängen och hon är riktigt trött så ligger hon och dunkar huvudet ner i kudden (hon sover på mage) det ser jätteläskigt ut. Har hållt henne i famnen några gånger när hon gjort så, men om man håller huvudet mot sej så hon inte kna dunka så blir hon jättearg, så hon får väl göra så då. Någon som har erfarenheter utav detta kanske?
Hon gör en annan sak också, hade inte tänkt på det så mycket förrän mamma frågade om hon brukar göra så. HOn sitter och liksom skakar, nästan som att hon huttrar eller bara spänner sej jättemkt, när hon ska få mat ibland. Hennes kusin gör/gjorde likadant så jag har ju förstått att det förekommer. Men varför?
Snnar ligger hon mest och ålar efter sladdar, tidningar eller katten på golvet. Vi har ju upptäckt hennes två nya passioner. Katten tyckte hon ju om från början men känslorna är inte så besvarade. Han tycker mest det är jobbigt att hon kan jaga honom nu, hur långsamt det än gå så ser han väldigt besvärad ut. Men det är med sladdar och papper kasn jag inte förstå. Försökte lura henne att ett skosnöre var en sladd, det funkade som allt annat bara i ca 2 sec. Det ska vara äkta vara juh! Papper är väl en gemensam nämnare för barn har jag förstått det som, alltid papper i munnen, som mammor kör in ett finger för att leta upp, mellan sylvassa tänder. Uscha ja, här liskerar man både liv och lem, nja kanske inte liv, men ett finger eller två har man ju fått lite bitmärken i.
Ne nu ska jag se om jag kan slita Tobbe från detta jäkla spel eller om han ska spela hela natten.
Herrejistanes nu är det snart helg och på lördag är det alla harts day. Då åker vi ner till Helsingborg med Bia o Lotta. Mytche mysigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag jobbar på en förskola, och där har vi flera barn som ligger och dunkar huvudet i kudden innan de ska somna under vilan. Har ingen aning varför, men tänkte bara säga att det är fler än din lilla Gry som gör på detta sätt. Antagligen inget att oroa sig över :)