tisdag 3 februari 2009

Ottan

Varför ska barn alltid vakna så tidigt?? Eller varför måste jag alltid vara så morgontrött? Den sista frågan kanske var lite dum, mne ärligt talat så kan jag inte komma ihåg att jag någonsin varit pigg när jag vaknat på morgonen hur tidigt jag än gått o lagt mej kvällen innan...
Gry vaknade halv sju idag, jag som brukar tycka det är tidigt med sju.
Nu står hon i sin gåstol och diggar musiken som sömmar ut ur TV:n samtidigt som hon flörtar med mej. Jag ska faktiskt gå upp för att vila sen när hon somnat. Kan ju dröja med tanke på hur pigg hon verkar vara idag.
Hade tänkt att gå ut och gå en runda idag med, men jag får se hur jag mår senare. Har så fruktansvärt ont i huvudet, hade det igår kväll och vaknade me det imorse. Sitter och fryser fastän elementen är ljumna, de är inte kalla som de brukar vara på mornen iaf.
Längtar till torsdag när jag mamma och Gry ska upp till fam Dahlman/Gustafsson och hälsa på i Skövde. Har ju bara sett lilleman på kort så det ska bli mysigt att få hålla och pussa och krama honom.
Tänk om man kunde slänga den där spelplattan hon har på gåstolen... Hade varit skönt. Det kanske händer som med Linahs dotters stol att batterierna bara "råkar" försvinna. Tror dom kommer göra det nu under dagen, känner det på mej. Treon har fortfarande inte hjälpt, inte kaffet heller.
Nu får man inte köpa duntäcken och grejer heller. Dom får väl kolla grejerna bättre då! Säjer jag som inte ens använder dungrejer... Det enda jag använder med dun är min jacka. Men den är, efter denna vintern, så sliten och söndrig att det troligtvis inte finns några fjädrar kvar. Det var inte heller fjädrar i hela, mest annat som bommull. Visste ni förresten att bommulls produktionen/framställningen är den tredje miljöfarligaste? Fick reda på det för inte så längesen och började fundera på alternativen och kom fram till att jag inte skulle ha råd att köpa kläder i samma utsträckning som jag gör nu (ska bara meddela att jag köper max 3 plagg/månad för tillfället, oftast inte ens det) Då kan ni ju tänka er hur kul det hade vart att gå på stan, eller ännu värre: gå på fest! Inget att ha på sej osv.
Ne nu ska jag nog gå ner och kolla våran panna. Behöver nog elda lite.
Oj oj oj!! Höll ju på att glömma!!
Gry började ta sej fram själv igår, en slags ålning. Händerna ner i golvet och dra sej fram på dom... Jättehäftigt att se det igår när hon plötsligt inte låg i närheten utav där hon låg innan.

Inga kommentarer: