söndag 15 februari 2009

Min underbara helg!

Förbered er för ett ögonblick av skryt.
Händer inte så ofta (inte medvetet iaf) att jag gör det...
Fredag kväll var en skönt avslappnad kväll med de andra mammorna i mamma-gruppen. Hade först lämnat Gry hos mamma o pappa för de skulle ha henne över helgen när vi var i Helsingborg.
Any way
Vi var hemma hos Linda på Klädparty-/Vin-/Spelkväll. Verry nice. Köpte en jacka och en klänning till Gry, samt ett hemligt paket. Gangstar har asafina saker.
Jag och Linda blev lite fulla och när klockan var 12 kände jag att jag snart skulle somna. Som tur var så skulle Malin åka hem ifrån stan just då så jag slapp åka buss!
Somnade direkt när jag kom hem även om det var folk här hemma hos Tobbe.
På lördag morgon började vårat lilla äventyr.
Tobias och jag, tidsoptimister som vi är, hade inte packat. Men eftersom det bara var en natt så var det ju inte så mycket man behövde ha med sej. Klockan 09.01rullade vi upp framför Lotta o Bias hus för upphämtning, 09.07 rullade bilen vidare. Efter det så försvann nästan allt som hade med klockslag att göra. Så fort vi satt på tåget så öppnades de första ölen. Ca 1h o 30 min senare var vi framme i Helsingborg. Incheckning kl 15.00 så vi åkte över till Helsingör en stund. Det är inte varje dag man står på ett torg i Helsingör med solen i ögonen och en kall öl i handen. Oslagbart! Snacka om vårkänslor.
När vi njutit en stund i Danmark så åkte vi till hotellet igen för att kolla in våra rum. Känner mej så lyxig när jag bor på hotell, vet inte varför, men det är väl för man gör det så sällan kanske. Tog lite skumpa inne på rum 233 (hos Bia och Charlotta) för att sedan vandra vidare uppåt med siktet insällt på bastun. mmmm... skönt. Fast bara en stund, sen kom en tant och började hälla massa vatten på agregatet så det blev supervarmt. Vi gick ut...
Tillbaka till rummet för att göra oss iordnign, jag hann till och med sy till min klänning som råkade gå sönder i axelbandet för ett bra tag sen. Har inte orkat fixa det innan. Alla vi fyra var fint uppklädda inför Valentins kväll.
Efter maten blev det Irish coffe i lobbyn där det var en tjej som satt vid en flygel och spelade. Jättefint... Gick vidare upp till rummen igen för påfyllning av vätska, ett annat ord för öl. Satte oss på en utav balkongerna inne på hotellet och lyssnade lite med på flygelspelandet. Helt plötsligt blir Bia jättetrött och går och lägger sej, Chalotta följde med honom.
Jag och Tobias gick till hotellets Pub där vi mötte Jenny och Jimmy som ochså hamnat i Skåne. Vi hängde med dom till deras hotell för att gå på efterfest, det var bara det att de som hade efterfesten hade inte orkat vänta så de gick o la sej. Så vi tog en öl med J&J sen gick vi tillbaka till oss för att nana.
Vaknade utan huvudvärk i morse, gissa om jag var lycklig!!
Bia och Tobbe var jättedåliga, men jag och Lotta oförskämt fräscha.
Frukostbuffén var helt otroligt oändlig! Där fanns allt... De hade till och med, hör och häpna, coco pops!
Vi kom tillslut hem till mamma och pappa igen. Gudar vad jag saknat min lilla Gry, mitt älskade hjärta!! Nu är hon hemma iaf, nu är vi hemma hela familjen.

1 kommentar:

MarieMalinMichaela sa...

Vilken tur att dom hade coco pops honey!