onsdag 18 februari 2009

Det gick bra

Gry blev helt underbar på alla korten, Marie var helt fantastisk på att fånga hennes personlighet på bild. Det enda problemet vi hade var att få henne därifrån, Gry alltså. När alla kort var tagna så skulle vi klä på henne, men det var lättare sagt än gjort. Hon blev fullkomligt vansinnig.
Sen kom nästa problem. Av alla 35 kort skulle vi välja ut 8 st som skulle sitta i albumet som man får. Jag skulle vilja ha med minst 20 st. Men det gick ju inte.
Efter lite diskussion kom jag och Tobbe gemensamt fram till 8 kort som vi tror Gry blir nöjd med. Även om det är vårt album så måste man ju visa korten för hennes pojkvänner när hon skaffar sånna. För det är väl så en mamma ska göra... eller??
Any way, nu ska vi gå o nana...
Får hoppas att Gry kan sova lite bättre denna natten än va hon gjort de två senaste. Antagligen är den fjärde tanden på g och hon har väl ont för hon vaknar 2-4 ggr per natt. Hittills har hon redan vaknat 1 ½ och hon somnade för bara 3 timmar sen. Den halva räknar jag som lite gnäll, det blev liksom inget riktigt skrik. Hon somnade också om själv och vi behövde inte gå och vända henne eller flytta upp henne i sängen. Undrar om hon drömmer mycket? Ibland kan hon skrika mitt i natten av att hon fastnat med benen mellan spjälorna i sängen, hur lyckas hon undrar man. Men hon kan hon. En gång hittade jag henne sovandes som pippi, med fötterna på huvudkudden. Måste bli jättevarmt om huvudet. Hon lär väl sej snart att hon får vända sej själv och inte skrika efter mamma och pappa så fort man hamnat på fel håll...
Imorn ska vi träffa Viggo! De är hemma i Vbg nu och hälsar på. Första gången för Viggo på västkusten. Untanför magen alltså...
Därför måste jag sova nu för att orka gosa med honom samtidigt som jag håller ordning på min virvelvind.
Natti!!

Inga kommentarer: