söndag 22 februari 2009

Dagen efter...

Inatt kom vi hem i god tid. Tycker ändå att 00.30 är i god tid för att vara oss en lördagnatt. Men shit va det snöade!! Vi kom fram till ganska fort att Grys vagn inte är en snö-vänlig kärra inte. Det tog nog dubbelt så lång tid att ta sej hem tack vara alla snövallar som vi stötte på på vägen hem.
Ska ta det från början kanske....
Min chef ringde mej för ett par veckor sedan och frågade om jag skulle kunna tänka mej att jobba ett par lördagar framöver, det var nämligen så att en jobbarkompis ramlat på isen och butit armen. Lite jobigt att klippa när man bara har en arm att arbeta med kanske. Självklart tänkte jag, alltid skönt med lite extra pengar i fickan. Tobbe är ju änåd ledigt och det gällde ju faktiskt bara 9-14. Så det gjorde jag, och tro det eller ej men jag hade faktiskt kul när jag jobbade, det kändes nästan som om jag aldrig varit därifrån. 8 månader går väldigt fort konstaterades det.
När jag väl kommit hem så var min lilla familj redan hemma hos kvällen värdar. Mitt uppdrag blev att hämta upp potatis för att göra klyftpotatis. Väldans goda är dom vill jag lova.
Kvällens meny:
Förrätt: Lek med barn, mating samt nattning.
Huvudrätt: Grillat kött, klyftpotatis med café de paris sås.
Efterrätt: Nattning utav fler barn samt godis till melodifestivalen.
Dricka: Vitt Vin, Rött Vin, Öl, Fanta, Sprite, Whiskey
Receptet på trötta föräldrar samt en tidig hemgång. Men gudars va trevligt vi hade... Måste tacka Bia och Lotta för initiativet att grilla mitt i vintern, i snöstorm. Haha! Måste också tacka Jenny, Andras och lilla Elsa för trevligt sällskap...
Jag somnade vid strax efter 22 brevid lilla Grytan i sängen och Tobbe däckade i soffan strax innan tolv. Bia kom och väckte mej och frågade om vi ville sova över, men det kändes lite onödigt eftersom det är ca 500 meter hem eller så.
Tog lite kort på Tobbe och Bia när de stog o huttrade vid grillen, såklart glömde jag kameran i kvarteret Lunden igår så korten får ni se senare. Helt otrolig på att sova har vår lilla tjej blivitiaf, inte för att hon någonsin haft problem med sömnen, men inatt va nog nästan rekord. Hon somnade igår vi 18 och vaknade imorse vi kl 6. Helt otroligt. Men mamma (jag) mådde ju inte bättre för det. Liiite väl trött för att gå upp kl 6, men man har ju inget val. När klockan var 8-8.30 så gick vi upp o väckte Tobbe. Han har nog världens sämsta morgonhumör för arg som ett bi gick han till slut upp så jag fick sova lite till. Min karl är bra han, bjöd han på lite mat från Korv mé Mos innan. Då blev han glad igen...
Gry står i sin gåstol och busar med sin far. Hon har kommit på hur man fejkskrattar, det låter så roligt så då skrattar vi åt henne och då skrattar hon ännu mer. Sötnosen... Helt underbar är hon.
Hon stog själv upp emot bordet innan också, tills hon ramlade och slog huvet lite i golvet. Jag missade det självklart. Ska nog försöka övetala Tobbe att vi ska titta på NÅGOT annat än fotboll idag. Hade vart lite kul för en söndags skull...

Inga kommentarer: