fredag 2 april 2010

Trädgårdsdagen blev inställd till slut...

Jag och Tobias hade planerat att nu när vi båda är lediga och vi inte har något annat planerat så kanske vi kunde fixa till lite i trädgården inför lite varmare väder.
Vi visste att här inte var riktigt vårväder ute, men att det var höstväder hade vi kanske inte räknat med. Gry frös, jag och Tobias frös. Vinden var ju ISKALL!!
Efter vi (läs Tobias) huggt ner en väääldigt fin rosenbuske som har väldigt stora taggar, gick vi lös på en av våra buskar... Det var egentligen så att jag tänkt det skulle bli mitt projekt. Men så gick min kompis morföräldrar förbi och berättade lite hur man kanske borde göra. Att ta bort de döda grenarna ända nere vid roten, även om det var några skott längre ut. 
Men den jäkla busken var ju som ett stort råttbo!
Tobias fick hjälpa mej och jag tror bannemej vi tog bort 75% av busken. Sen band vi upp den med ett litet rep för att den inte skulle hänga och bli så himla yvig. Iofs blev det till slut att det var Tobias som gjorde det mesta utav jobbet. Det var en liten tjej som ville bli runtkörd i sin vagn hela tiden så mamma Lina fick inte gjort så mycket.
Men efter allt jobb med den busken var klart beslutade vi oss för att bara städa upp och gå in. Från början var det ju tänkt att vi skulle röja massa mer här ute. Men det blev för kallt.
Ska se om jag kan hitta en före bild och sen ta en efter bild...

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Lina! gälland er buske så mår dom oftas bra av att få en riktig omgång ibland och bli av med gamla dåliga grenar så att 75% är borta behöver inte va någon nackdel snarare tvärtom den kommer säkert bli finare än någonsin ;)
angående bygglov så tror jag inte vi har någon chans sista ansökningsdag va sista mars och jag skickade in sent den kvällen... och sen ska man väl ha en riktig snyft historia för att komma med så brukar det ju va i tv men hoppas kan man ju göra;) kram