tisdag 30 mars 2010

Härlig morgon!

Klockan är inte ens 10 men jag känner mej ändå pigg och helt utvilad. Det var längesen vill jag lova. 
Gick upp när sotaren kom imorse 8.26. Hoppade in i badrummet och tog mej en lååång hääärlig dusch. Det var också längesen kändes det som, annars får det gå så fort som möjligt.
När jag tog första steget ut ur toaletten, påklädd och klar, hör jag det lilla trollet på övervåningen. Nyvaken och snorig satt hon i sin säng. Det är så mysigt att bara sätta sej i soffan då och gosa med henne så hon får morrna sej lite. 
Ingen TV, ingen musik bara vi.
Nu är hon visserligen i full fart med att natta alla sina dockor i deras vagnar med sina egna gossar (snuttefiltar). "nana" får man höra ganska många gånger per dag. Fast det betyder ju såklart inte att HON ska sova utan att alla andra ska göra det.
I vilket fall ska vi åka till IKEA med min mamma idag. 
Det är mycket flängande för oss just nu. Men det gillar vi!
Igår var vi på Ge-Kås med Johan sen när Tobias slutat jobba åkte vi till Hajen för att storhandla. Stohandla är iofs en underdrift. Megahandla skulle jag nog vilja säja.
IKEA it is!
Hade tänkt inhandla en pall och måla den vit. 
Smidigt att ha i köket när Gry vill hjälpa till...

Solen lyser och vi är alla glada i detta huset!
Nu är det VÅR!!!

Inga kommentarer: