måndag 29 mars 2010

Halsbränna

Den börjar göra sig påmind nu den hemska, långvariga, outhärdliga halsbrännejäveln!!
Kaffe är inte så gott längre, stark mat är så gott som uteslutet, choklad är jävulskt gott men dessvärre inte så lyckat för magsyran som åker berg och dalbana upp och ner från magen till halsen och bränner stora hål i strupen (det är så det känns iaf). 
Novalucol var min bästa kompis under förra graviditeten, men den varade ju inte så länge. 
Läste om den på apoteket och upptäckte då att det inte var så konstigt. Verkningstiden är ju bara 30min!!!
Trodde inte man fick äta dessa, men enligt apoteket är det fullt tillåtet.
Blev överlycklig! De varar ju i upp till ett dygn!!
Wohooo!!
Apoteket nästa!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Usch, inte roligt! Jag har inte känt av halsbränna ännu. Vem vet, jag kanske slipper (:

Hoppas allt är bra annars!

Sigrid sa...

Jag har hört att sötmandel ska hjälpa mot halsbränna! Kanske värt ett försök iaf:)