måndag 29 mars 2010

Inför Påsk

Har nu då tänkt att kanske fixa mina land nu i påsk.
Kommer bli ungefär som de här ovanför, fast lite mindre. 
Vi ska i alla fall försöka ta bort de som redan finns. Det är ju inte VÅR trädgård om det är någon annans land som finns i trädgården. Känns som att man rensar den gamla ägarens blomrabatter hela tiden.
Men nu har jag en liten fråga bara.
Lina jag vet att du har gjort sådana här land hemma hos dej. 
Hur gjorde du? Hade du någon duk i eller?
Jag är lite ny på det här med trädgård, så nu behöver jag lite info...

(har förresten lånat bilden från någon annans blogg...)

1 kommentar:

Anna sa...

Hej Lina! Grattis till graviditeten! =)
Gällande dina land i pallkragarna så behöver du ingen duk bara se till att du får bort eventuell gräsmatta under och fyll på med passande jord, satsa på lite bättre jord som är anpassad till det du ska ha i landet så behöver du inte hålla på med extra näring nu första året! och bli inte förtvivlad om det blir en massa ogräs nu första året det brukar bli bätre med tiden om det bara sköts! Lycka till!
Kram Anna