måndag 15 mars 2010

Dagens dag...

Tänkte att detta blir nog en utav de där sega måndagarna som jag inte tycker om.
Men så blev det inte alls!!
Daniel ringde och frågade vad jag och Gry gjorde, men eftersom vi väntade oss en tråkig måndag så blev vi jätteglada över att få lite sällskap. Daniel och Magnus kom och lekte.
Magnus är en superduperfin hund med ett lite annorlunda namn.
Gry ääälskar denna Magnus. Hon vill leka med honom hela tiden. Men det vill inte vovven. Så han går och gömmer sig bakom Daniel med jämna mellanrum. Vi åt lite middag och sen gick vi hem till Angelica, Melvin och William för att drick lite kaffe men framför allt bara för att hälsa på. På söndag är det den stora dagen för William, det är då han får sitt namn utav prällen. När vi varit och hälsat på en stund tog vi vägen om affären för att köpa lite smått och sen lantmännen för att köpa en leksak till Magnus. Sen lagade vi mat när Tobias kom hem och tillslut fick jag panik över allt grus, hundhår o damm som låg överallt hemma hos oss. Snabbt och lätt drog jag över hela nerdervåningen och kände sedan att ett lugn la sig över min själ, jag slog mej ner i soffan bredvid Tobias, Daniel, Gry och så Magnus förstås. Sedan kom världens två bästa Malin och jag blev om möjligt ännu lyckligare. Huset var fullt och hyffsat städat. Vi tände lite ljus när Daniel, vovven och Tobias hade åkt. Då somnade Gry och vi satt och planerade helgen då de ska sova här några nätter. Tobias åker ju på skidsemester med några kompisar så jag och Gry hade blivit ensamma hemma annars.
Nog pratat om det. Nu ska jag snart gå och lägga mej för mina ögon är som vanlig trötta. Undrar va jag ska hitta på med Gry imorgon...

Inga kommentarer: