söndag 14 mars 2010

Kollade på årets första fotbollsmatch idag...

...för min del i alla fall. 
Kallt som tusan blev det när solen gick i moln. Men det var pinan värt för Tvååker vann över Gisslaved, såklart!
Igår var vi på livespelning på Pizzeria Stekhouse. Tobias kusin spelar trummor i ett skitbra coverband som heter Järnet. Så igår var det rock för hela slanten. 
Man kände att man vart på rockkonsert (man får kalla det så om man vill) efteråt för man var helt lomhörd. När man satt inne i musiken, och det helt plötsligt blev tyst, så kändes det som om man hade en kupa över huvudet. Ni vet när man har lock för öronen så kan man gäspa lite så försvinner det, typ så var det, fast locket försvann inte...
Svårt att förklara kanske.
En sak som var jävligt rolig var en liten dam på 35-45 år som var på ALLA killar på dansgolvet. Hon var råpackad och tog tag i allt som hon såg. Hon drog till och med upp min Tobias, den tanten!! 
Haha nej det var väl ingen fara men hon var väldigt underhållande att titta på. Om man följde henne under kvällen så gick det från att dansa lie oskyldigt med sina vänner till att häva sej in i värsta headbangningsgruppen för att få lite, lite uppmärksamhet medan kompisarna bara stod och tittade på och skakade på huvudet, väntandes med jackan i handen redo för hemfärd.
Jag fick många klappningar på magen följt av frågan "Men eran lilla är väl inte så gammal?" eller "När är det dags?" Även från folk man inte kände. För vissa var det väl kul att berätta, men när min kusins tjejs kompis som jag inte träffat på flera år kommer fram och pratar med mej om detta precis som om vi träffades senast igår då kände jag att det kanske inte var lika inspirerande att ha en mage som putade ut. 
Misstolka mej inte, detta var en ren fyllefest för alla utan dom som lyckats hålla sej nykter. I princip var detta en antingen eller sammankomst. 
Alltså: Antingen var man aspackad Eller så var man spiknykter.
Jag tillhörde ju såklart den senare kategorin medan Tobias absolut tillhörde den första.
Nu ska jag nog gå upp och lägga mej brevid en förmodligen lite bakfull kille som tror han fått magsjuka. 
Hahaha! 
Bakfylla kallas det ju! Efter snart 29 år borde man veta sånt...

1 kommentar:

Jonna sa...

Den där magsjukan har jag också hört nämnas, haha! Spex, men men, låt dem tro det ;P

Ja, det där med att folk maninte känner brjar klappa på magen känns inte helt okej faktskt, visst, det är kul att det syns (r ju stolt över kulan), men jag skulle ju inte klappa någon på kinden för att jag tycker att han/hon har fin hud !? Aja, vissa tar sig friheten) ...

Men då fick jag det där med huvudvärken bekräftat, det hör alltså ihop med gravidieten !? Tröttheten är ju ta mig tusa den värsta delen, jag tror inte jag har känt mig utvilad sen före ju. Urk, men det är faktiskt inte så lång tid kvar nu (:

Har du fixat med skåpet ännu?