onsdag 10 mars 2010

ooo va roligt!!

tänkte jag när jag fick hem ett brev om ett paket som skulle hämtas ut på posten. Det vägde 2.2 kilo. Hade i bakhuvudet vad det eventuellt kunde vara, men jag hoppades på att det skulle vara något liiite roligare. Så jag o Gry gick i väg på en kort promenad bort till Bergendahls (eller ICA supermarket som man kanske bör säja) Fick ut det jättestora paketet och började traska hemåt igen. Halvvägs hem var det en liten dam i vagnen som inte tyckte det var så roligt längre och vägrade åka en meter till, inte heller skulle hon gå utan kastade sig på marken och skrek rakt ut (ni har säkert sett små barn i affären som inte fått sin vilja igenom), det visade sig att det enda alternativet var att bära henne hem. Så med ett stort paket på vagnen och en 10 kilos tjej i famnen traskade vi vidare...
Mamma Lina var den lyckligaste modern i hela Tvååker.
När vi väl kom hem kollade jag på det mycket spännandepaketet och upptäckte att det inte var så roligt. Vi hade fått ett nytt modem. 
Väldigt skoj...

Inga kommentarer: