måndag 12 april 2010

En dag vid fästningen...

...nja riktigt så väl var det väl inte.
Klockan var runt halv elva i morse när Marie ringer mej från jobbet och frågar om jag kan komma in och fixa lite med datorn. Visst det kunde jag väl, men Gry vill säkert inte följa med så då måste det fixas barnvakt. 
Ringer mormor Irene, inget svar. Ringer farmor Berit, inget svar.
Ringer moster Malin, som jag ringt ett flertal gånger tidigare på förmiddagen utan svar, men nu så!
Hon satt och plugga och blev nog ganska glad att vi ringde och störde lite. 
Gry fick leka med Malin!
Sen när de hade haft en jättemysig dag ute i solen, då kom jag och fick njuta lite jag med.
Stekte gott vid fästningsväggen.
Upptäckte att solen tar ganska bra nu på våren.
Grys kinder var helt varma och röda efter denna dagen. 
Vi smörjde med lite Helosan och imorgon får vi nog ta lite solskyddsfaktor i ansiktet.

Inga kommentarer: