onsdag 21 april 2010

Blandarens historia...

Tobias började glad i hågen med att upptäcka att alla hans skiftnycklar och andra övriga nycklar som fanns i vår vertygshörna var alldeles för små.
Han ringde sin far som kom med de största nycklar jag någonsin sett!
Vet inte om de hette 28, 30 och 32...!?
Stora som fan va dom iaf. 32:an funkade. fast inte så bra som dom hoppats. Det fanns nämligen ett handfat i vägen.
Dom bankade och skruvade och bankade lite till för att sedan upptäcka att rören inte passade till den nya blandaren. Det blir till att köpa ännu fler grejor till den imorgon.
Men efter att de låst rören så fick vi i alla fall lite vatten i våra andra kranar.
Nu till nästa projekt!
Vi har inte gjort så mycket vid just detta badrum. Ännu mindre vid det på andra våningen. Men det har vi ändå bestämt att vänta med, och som det ser ut nu blir det en lång väntan...
Men i vilket fall så har vi, när vi duschat, fått hålla i munstycket hela tiden för att vi inte haft någon hållare att avlasta med. Det fick jag också köpt idag. Både hållare och nytt munstycke faktiskt.
Så i skrivande stund står Tobias och skruvar i kaklet för att sätta upp detta fästet.
Jag har till och med hjälpt till en skvätt. Inte bara med inköpet faktiskt...
Men innan han började hörde jag han svära över allt som har med rörmokeri att göra. 
Tur han inte blev en sån...

Nu över till Nyheterna för dagen!!
Vet inte om det är min uppgift att avslöja, men jag tror de flesta som borde veta, vet...
Det kanske räcker med att jag skriver att två kära vänner fick idag sin andra, denna gången av den andra sorten.
Megastort Grattis!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Mia jobbar i en skinnatelje, så tossorna finns att beställa/köpas (: jag kan lägga in en beställnig om du vill !? De är så söta, så!

Ja, det där med tröttheten är ju helt bajs. Ibland sköljer det ju bara över en, jobbigt värre. Jag har så jäkla svårt för att ta en power nap mitt på dan, men hmm, jag ska testa detta - vore ju kalas om det hjälper (: Puss

Jonna sa...

Mia jobbar i en skinnatelje, så tossorna finns att beställa/köpas (: jag kan lägga in en beställnig om du vill !? De är så söta, så!

Ja, det där med tröttheten är ju helt bajs. Ibland sköljer det ju bara över en, jobbigt värre. Jag har så jäkla svårt för att ta en power nap mitt på dan, men hmm, jag ska testa detta - vore ju kalas om det hjälper (: Puss