söndag 5 april 2009

Söndag... va det någon som sa vilodag?

Det har jag i alla fall inte märkt att det är idag.
Dagen kunde inte börja bättre, hela familjen myste i sängen. Vi gick ner för lite kaffe och Gry käkade som vanligt sin gröt. Helt plötsligt knackade det på dörren. Antog att det var Jenny o Kalle som kom eftersom de är hemma i lilla Tvååker över helgen. Men icke. Det var Marcus och Hanna. GLAD ÖVERRASKNING!! Marcus fick en kaffekopp i handen och jag lekte med barnen. Mys mys! Efter någon timmes lek o stoj bestämde Marcus och Hanna sej för att åka vidare och mötte det väntade paret Jenny o Kalle i dörren. bokstavligt talat. De kom in och lekte med Gry och kom sedan på att de hade ett tåg att passa som tog dem hem till Sthlm igen. Gry somnade och jag hoppade in i duschen. När jag skuttar ut blöt som en hund knackar det på dörren. Där står Anneli och Daniel. Vår lilla nattgäst sedan i fredags (Daniel) hade glömt hela sin väska hos oss. De kom in och umgicks ett tag. Mamma och pappa kom för pappa skulle byta däck på bilen då han tyckte att hemma på kyrkogatan inne i stan inte var den bästa platsen för just det. Har inte sett så många stå i centrum o byta däck faktiskt. Mamma tog med Gry på en liten utflykt till lekplatsen och jag Tobbe o Daniel passade på att äta, Anneli smakade lite hon också minsann. Matsällskapet åkte, de skulle också åka tåg, fast bara hem till Gbg. Mamma och pappa åkte strax efter att Timmy och Melvin kommit. Gry och Melvin leker bara bättre och bättre nu. Han är fortfarnade liite hårdhänt, men jag kan inte påstå att Gry har silkesvantar på sina händer heller. Vid 17-tiden kom Bia och Lotta med sin lille Casper. Alla de tre små barnen lekte, sen åkte Timmy hem med sin lille till Angelica som väntade hemma. Hon hade söndagen till ära lite barnledigt för att sova. Det hade antagligen varit en hård natt för henne med polarna ute på krogen. Det var fotboll som gällde på TV och lagom till den var slut hade jag och Lotta lagat lite käk. Det blev potatis- och kasslergratäng med purjolök. Mycket gott. Tyvärr var jag inte så hungrig, men lägger ner det som blev över i matlådor så jag kan äta lite imorn istället. Casper va lite suk så efter maten åkte de hem för att lägga lillen. Vi trodde att Gry somnat för natten, men icke. Vaknade lagom till att vi skulle äta och vägrade somna. Inte förrän nu halv tio somnar hon... förhoppningsvis...


Hanna, Gry, Tobbe och Marcus

Inga kommentarer: